گردشگری و توریسم

رشته های مرتبط با گردشگری در دانشگاه آزاد اردبیل ایجاد می شود

به گزارش ایرنا ، اسحاق رسولی روز چهارشنبه در جمع مسئولان مشگین شهر با اشاره به قابلیت های گردشگری استان اردبیل گفت: هدف اصلی دانشگاه ایجاد رشته های جدید بر اساس نیاز و شرایط هر منطقه از استان می باشد.
او اظهار داشت: بزودی رشته های تحصیلی مرتبط با صنعت گردشگری در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد خلخال و مشگین شهر راه اندازی می شود و رشته های کشاورزی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد توسعه می یابد.
وی همچنین از ایجاد دفتر تحقیقات انرژی و آب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر خبر داد.
او با اشاره به مشکل مالی دانشجویان در پرداخت شهریه گفت: بر اساس برنامه تدوین شده تا پنج سال آینده نیاز مالی دانشگاه به شهریه دانشجویی تا 40 درصد کاهش خواهد یافت.
وی تولید علم ، حرکت همگام با شتاب علمی کشور ، نوآوری و ایجاد مراکز تحقیقاتی را از اولویت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کرد.
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در سال های اخیر برغم توسعه همه جانبه مشگین شهر در عرصه های مختلف متاسفانه این شهرستان در زمینه آموزش عالی توسعه چندانی نیافته است.
ولی ملکی گفت: بزودی طبق قول مساعد مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی پنج رشته جدید کارشناسی ارشد در این دانشگاه دایر می شود.
اکبر صمدی فرماندار مشگین شهر هم از آمادگی فرمانداری برای توسعه و تجهیز دانشگاه های آزاد اسلامی ، سلامت ، کشاورزی و پیام نور خبر داد.
بیش از 14 هزار و 200 دانشجو در 11 واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد استان اردبیل مشغول تحصیل هستند و تاکنون نیز بالغ بر 120 هزار دانشجو از این مراکز فارغ التحصیل شده اند.
7117/6018

انتهای پیام /*


فرهنگی


دانشگاه


گردشگری


اردبیل