گردشگری و توریسم

اردن 58 قطعه اثر باستانی قاچاق شده به کانادا را تحویل گرفت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، اداره آثار باستانی اردن در بیانیه ای اعلام کرد که سفارت اردن در کانادا اقدامات لازم را برای بازگرداندن آثار باستانی به اردن انجام داد و یکی از شرکتهای متخصص بسته بندی و بارگیری آثار باستانی دارای نشان استاندارد جهانی را که مستقیما زیر نظارت سفارت اردن در کانادا فعالیت می کند، موظف به این امر کرد.
مقامات کانادایی دو مجموعه از آثار باستانی اردن شامل 58 قطعه همراه دو مسافر را در فرودگاه تورنتو در سالهای 2016 و2017 توقیف کردند.
آثار باستانی اردنی قاچاق شده به کانادا شامل ظروف سفالی، مجسمه های کوچک، تُنگ های رنگی و ظروف شیشه ای در اندازه و اشکال مختلف است.
«یزید علیان» مدیر کل اداره آثار باستانی اردن با تشکر از تلاش های مقامات کانادایی و همکاری با اردن در زمینه مبارزه با قاچاق و تجارت غیر قانونی آثار باستانی و پایبندی به قوانین و توافق های بین المللی گفت که تمامی 58 اثر باستانی قاچاق شده به اردن بازگشه است.
وی افزود: آثار باستانی مذکور متعلق به دوران مختلف از جمله عصر برنز و هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح، دوران رومی ها و سلطنت صلاح‌الدین ایوبی است که اداره آثار باستانی اردن پس از ثبت و ضبط قطعات در خصوص عرضه آنها در موزه های میراث فرهنگی خود تصمیم می گیرد.
فراهنگ** 1453** 1055

انتهای پیام /*


فرهنگی


اردن


کانادا


آثار باستانی