گردشگری و توریسم

فرماندار: مسافر کاشانه های آستارا ساماندهی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر دوشنبه در نشست جامعه هتلداران آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه هتلداران آستارا نسبت به شناسایی مسافرکاشانه های بدون پروانه و همچنین فعالان این حوزه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: سالیانه حدود هفت میلیون گردشگر وارد شهرستان آستارا می شوند و وجود اماکنی با شرایط مناسب اسکان و پذیرایی ضروری است و در راستای ساماندهی مسافر کاشانه ها نباید فرصت های شغلی حذف شوند بلکه باید از ظرفیت های موجود به درستی استفاده شود.
رنجکش با اشاره به اینکه تامین امنیت گردشگران ضروری است، بیان کرد: آستارا از جمله شهرستان هایی است که دارای ظرفیت های شغلی بسیار بالاست ولی متاسفانه در سالیان گذشته به زیرساخت های اقتصادی و گردشگری آن توجه نشده است.
فرماندار آستارا ادامه داد: تکمیل خدمات گردشگری برای تثبیت مشاغل موجود و پایداری اقتصاد منطقه ضروری است و باید از فرصت های تجاری و جاذبه های طبیعی آستارا استفاده شود.
رنجکش خاطرنشان کرد: یکی از مشاغل مهم در این شهرستان هتلداری و ایجاد فضاهای پذیرایی برای حضور گردشگران است و توسعه این مشاغل و پویایی آنها نیازمند بازنگری در نوع خدمات متناسب با نیاز گردشگران است.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و دارای 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر، 26 واحد پذیرایی بین راهی و 700 مسافر کاشانه است و بیشتر این مسافر کاشانه ها به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند.
7105 / 2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


ساماندهي


مسافر كاشانه


آستارا