گردشگری و توریسم

30 خانه مسافر در آستانه اشرفیه در حال دریافت پروانه هستند

محمدعلی عابدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه کمیته بوم گردی طی هفته گذشته، به فعالیت بیش از 150 خانه مسافر فاقد پروانه گردشگری و غیرمجاز در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: ساماندهی این خانه مسافرهای غیر مجاز با جدیت در حال انجام است.
وی اسکان مسافران و گردشگران را از اهداف فعالیت خانه مسافرها دانست و ادامه داد: هم اکنون شش دفتر اطلاع رسانی گردشگری و اسکان خانه مسافر در این شهرستان فعالیت دارد که تا پایان سالجاری این تعداد به هشت دفتر افزایش خواهد یافت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه با اشاره به اجرای طرح های بوم گردی در این شهرستان گفت: از سال گذشته و آغاز اجرای این طرح تاکنون، مجوز ساخت و موافقت اصولی برای احداث 23 واحد بوم گردی صادر شده است.
عابدی با بیان اینکه متقاضیان احداث این واحدهای بوم گردی در انتظار دریافت تسهیلات لازم هستند، ادامه داد: تسهیلات اختصاص یافته به منظور اجرای این طرح ها ، شش درصدی بوده و میزان پرداختی آن به متقاضیان بر اساس متراژ واحدها صورت می گیرد.
به گفته عابدی، تاکنون شش پرونده بوم گردی این شهرستان برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل ارسال شده که از این تعداد یک طرح موفق به دریافت تسهیلاتی به میزان دو میلیارد و 880 میلیون ریال شده و 48 درخواست برای اجرای طرح های بوم گردی در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
وی ارتقاء سطح معیشتی خانوارهای روستایی و ایجاد اشتغال ، حفظ بافت سنتی و بومی مناطق روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان ، توسعه بخش گردشگری ، آشنایی گردشگران با آداب و رسوم محلی و … را از اهداف اجرای طرح های بوم گردی در مناطق روستایی این شهرستان ذکرکرد.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و 105 روستا ، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7287 / 2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


بوم گردي


آستانه اشرفيه


گيلان