گردشگری و توریسم

تدوین برنامه توسعه نیازمند میراث فرهنگی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،پروانه سلحشوری روز شنبه در دیدار با بهروز عمرانی سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نباید به صورت جزیره‌ای و بدون در نظر گرفتن میراث فرهنگی عمل کرد، افزود: میراث فرهنگی و حفاظت از آن یکی از منابع توسعه پایدار در ایران است.
وی تصریح کرد: دستگاها و نهادهای مختلف باید در امر توسعه و گردشگری هماهنگ با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری حرکت کنند تا توسعه‌ای پایدار و همه جانبه رخ دهد.
سلحشوری گفت: این روش راهی برای دستیابی به اشتغال پایدار خواهد بود و بخش اعظمی از بیکاری و مشکلات اجتماعی را التیام می بخشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: میراث فرهنگی زیربنای گردشگری در ایران است و این امر همچون گذشته باید توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دنبال شود.
این نماینده ملت با اشاره به پروژه های مطالعاتی، بررسی و کاوش های باستان شناسی که توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در محوطه های تاریخی صورت می گیرد افزود: در نتیجه این فعالیت ها به تدریج سایت‌ موزه‌ها به وجود می‌آیند که با جذب گردشگران داخلی و خارجی منجر به اشتغالزایی شده و همچنین هویت ملی و محلی را تقویت می کنند.
براساس اعلام پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،سلحشوری در ادامه کارکرد دیگر این امر را جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری و تخلیه نشدن روستا ها دانست که امروزه به شکل گسترده ای در حال شکل گیری است و گفت: تخلیه روستاها آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی جبران‌ناپذیری را در کشور به وجود آورده است.
به گزارش ایرنا، تدوین گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی به عنوان یکی از مسائل مهم و راهبردی همواره طی سالهای گذشته مد نظر بوده است.
براین اساس در برنامه گزارش ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سازمان برای فاصله زمانی سال ۹۵ تا ۹۹ پیش‌بینی شده است.
بدین منظور سازمان میراث‌فرهنگی در کمیته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی حضور داشته است.
سیاست اصلی سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری برنامه ششم، توسعه گردشگری نگاه به این بخش به عنوان صنعتی مولد و پایدار بوده و بخشهایی از این سیاست کلان شامل توسعه منابع و جاذبه‌ها، استفاده از منابع انسانی و استفاده از تورهای آشناسازی است.
فراهنگ ** 3377 ** 1355 **

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


برنامه توسعه


نماينده مجلس