گردشگری و توریسم

اوپِرت، مرز رویایی، سرزمین تماشایی

به گزارش ایرنا، در استان سمنان، اوپرت در فاصله 55 کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر یکی از مناطق بی نظیر و چشم نواز گردشگری است که با دیواره هایی از فلات مرکزی ایران، مرز بین کویر در دامنه جنوبی و جنگل در دامنه شمالی به شمار می رود.
رویاهایی که کمتر کسی توانسته به چشم از نزدیک ببیند، در اوپرت به وقوع می پیوندد، به طوری که با کوهنوردی، دامنه گردی و پیاده روی در مسیر این منطقه ییلاقی، پس از گذر از آبشار و چشمه فینسک، آبشار خزه بن، چشمه های رنگین باداب سورت و جنگل های بی نظیر راش و انجیلی، به کناره دیواره های کوهستانی از فلات مرکزی می رسید که در قسمت شمالی آن جنگل های شمالی کشور با انبوهی از پوشش ابرهای زیبا قرار گرفته است.
در حقیقت ارتفاع و بلندای این کوه های سر به فلک کشیده باعث شده تا ابرهای مناطق جنگلی و مرطوب شمال کشور در استان مازندران راهی به استان سمنان نیافته و مرز بین واقعیت و رویا در منطقه اوپرت شکل بگیرد.
اوپرت منطقه ای است در شمالی ترین نقطه استان سمنان و جنوبی ترین نقطه استان مازندران با دیواره هایی بلند و کوه هایی سر به فلک کشیده از فلات مرکزی ایران، که منطقه خشک و کویری استان سمنان را از مناطق جنگلی، معتدل و مرطوب استان مازندران جدا می کند.
از مهدیشهر شهرستانی در شمال سمنان و به فاصله 20 کیلومتری از مرکز استان، قدم در مسیری می گذاریم تا به رویایی ترین جاذبه گردشگری در کشور برسیم که با طبیعتی چشم نواز، زیبا و بکر هر گرشگری را شیفته خود می سازد.
از چندین راه می توان به اوپرت دست یافت که راحت ترین مسیر آن از مسیر جاده مهدیشهر به سمت ساری است، پس از فاصله ای حدود 30 کیلومتری در سمت چپ جاده با تابلوی اعلانی، مسیر خود را به سمت منطقه حفاظت شده پرور با طبیعتی بکر و طبیعت دست نخورده تغییر می دهیم و با گذر از روستاهای کولیم، کاور و ملاده به سرخده می رسیم که خروجی سمت راست از این روستا ما را به اوپرت می رساند.
استان سمنان یکی از استان های پهناور کشور با اقلیمی خشک و کویری است که از طرف شمال با استان مازندران همسایه بوده و اوپرت در واقع خط الراس جدایی این دو استان از یکدیگر است که این منطقه را به سرزمینی شگفت انگیز با جاذبه هایی بی نظیر و متنوع تبدیل کرده است.
دامداران و عشایر شهرستان مهدیشهر و ایل سنگسری، این منطقه زیبا و دل نشین با آب و هوایی بی نظیر را به عنوان منطقه ییلاقی خود در نظر گرفته اند که اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید، سیاه چادرهای این عشایر را ملاحظه می کنید و می توانید در کنار خرید لبنیات طبیعی از جمله شیر، پنیر، سرشیر و خامه، شبی به یاد ماندنی در دشت های وسیع و سرسبز این منطقه را در سیاه چادر های عشایری را تجربه کنید.
همچنین در فاصله نه چندان دور از این دیواره مرزی و زیبا، روستایی به نام اوپرت با ویژگی های آب و هوایی خاص وجود دارد که نام این منطقه گردشگری نیز از این روستا گرفته شده و در فصل تابستان می توانید از خانه های روستایی برای سکونت در این منطقه نیز بهره ببرید.
پوشش گیاهی منحصر به فرد و تنوع زیستی اوپرت، آن را به یکی از مناطق دارویی بی نظیر در کشور تبدیل کرده است که اورشمک، گوگ په، سیروک، زیره، اوک چو، قعلب، کولک، زولنگ، پاروک، مازش کو، الزی و اوجی از گیاه های دارویی معروفی است که در ییلاق اوپرت به فراوانی یافت می شود.
با سفر به این سرزمین شگفتی ها حتما از چشمه های گوارای قل قل چشمه، کنگل چشمه، پایین لوتی گرد چشمه، بالا لوتی گرد چشمه، کله چشمه و عمارت سرچشمه دیدن کنید.
اگر قصد تجربه هایی چون قرار گرفتن در بین کویر و جنگل آن هم به فاصله ای بسیار کوتاه، دیدن دو اقلیم آب و هوایی در کنار هم، جاذبه های چشم نواز و دشت های وسیع پوشیده از گیاهان داروئی بی نظیر، کوهنوردی و دامنه گردی رویایی و چشیدن طعم آب های گوارای چشمه های رنگارنگ در کنار صدای دل نواز آبشار های طبیعی را دارید، حتما به اوپرت سفر کنید.
به گزارش ایرنا، منطقه ییلاقی اوپرت برگرفته از نام روستایی است که در مجاورت این منطقه در جنوبی ترین نقطه استان مازندران و شمالی ترین نقطه استان سمنان، در فاصله 55 کیلومتری شمال شهر مهدیشهر استان سمنان قرار گرفته است.
7356م/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


جنگل


سمنان