گردشگری و توریسم

مرمت عمارت شترگلو ماهان 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارشدریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی روز پنجشنبه افزود: عملیات مرمت عمارت شتر گلوماهان از ابتدای آبان ماه سالجاری آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه فرایند مرمت عمارت شترگلو ماهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، اظهار داشت: تاکنون مرمت پشت بام ها و بازسازی بخشی از تزئینات داخلی و همچنین ساخت درهای چوبی این عمارت انجام شده است.
فرخی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده عملیات مرمت عمارت شتر گلوماهان به پایان برسد، تصریح کرد: با پایان یافتن این طرح مرمتی، بافت تاریخی ماهان رونقی دوباره خواهد یافت.
وی گفت: عمارت شترگلو ماهان از آثار منحصر به فرد دوره قاجاریه و نمونه ارزشمندی از معماری ایرانی و اسلامی و تزئینات گچ بری این بنا بسیار زیبا و منحصر بفرد است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: پس از پایان فعالیت‌های مرمتی، از این بنای تاریخی با کاربری گردشگری بهره برداری خواهد شد.
فرخی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای مرمت و بهره‌برداری از عمارت شترگلوی ماهان یک‌میلیارد تومان برآورد شده است، بیان کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های تاریخی استان خواهد بود.
استان کرمان با 700 اثر ملی به ثبت رسیده و هفت اثر ثبت جهانی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود.
7420/ 5054

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


كرمان


مرمت بنا