گردشگری و توریسم

خوزستان رتبه 19صادرات صنایع دستی را در کشور دارد

به گزارش ایرنا حکمت اله موسوی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استانداری خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: خوزستان در بخش صنایع دستی با 70 رشته و چهار هزار صنعتگر، ظرفیت های زیادی در تولید و فعالیت در بخش صنایع دستی دارد.
وی گفت: به طور میانگین هشت درصد عشایر کشور در خوزستان تردد دارند و همین موضوع می تواند ظرفیت بسیار خوبی در امر تولید صنایع دستی توسط عشایر استان باشد.
رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صنایع دستی وجود دارد ادامه داد: نبود زیرساخت مناسب در پایانه های صادراتی استان در بخش صنایع دستی، نبود بازاریابی و نداشتن شناخت از بازارهای خارجی برای عرضه محصولات صنایع دستی استان، مشارکت ضعیف بازرگانان در صادرات صنایع، انجام صادرات چمدانی و بسته بندی ضعیف تولیدات صنایع دستی ازجمله مشکلات این بخش است.
وی در ادامه با بیان اینکه خوزستان رتبه 21 کشور در بخش سرمایه گذاری گردشگری و میراث فرهنگی را دارد، گفت:حجم سرمایه گذاری پارسال در این بخش پنج میلیارد ریال در خوزستان بود که از ابتدای امسال تاکنون حجم سرمایه گذاری به 10 هزار و 240 میلیارد ریال افزایش یافته است.
موسوی ادامه داد: سه اثر ثبت جهانی در خوزستان وجود دارد که رتبه خوزستان در کشور دراین حوزه پنجم است.
وی با اشاره به اینکه پارسال بیش از هفت میلیون نفر گردشگر و مسافر شب اقامت در خوزستان ثبت شد افزود:متاسفانه سرمایه گذاران رغبتی به ایجاد مراکز اقامتی در خوزستان به دلیل نبود زیرساخت لازم ندارند.
رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: مشوق و معافیت مالیاتی در خوزستان برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری استان وجود ندارد این در حالی است که استان های دیگر با اعمال مشوق مختلف سرمایه گذار را جذب می کنند.
وی گفت: از دیگر عواملی که باعث می شود سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری در خوزستان نداشته باشند معرفی نشدن صحیح این استان در سطح ملی و بین المللی است؛ انتشار اخبار امنیتی و منفی از استان مانع حضور سرمایه گذاران در استان می شود.
موسوی ادامه داد: به منظور رونق صنعت گردشگری در استان و بالا رفتن آمار مسافران در حال پیگیری تصویب تعطیلات زمستانی در کشور هستیم که مردم در زمانی که هوای استان مناسب است به خوزستان سفر کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه هزار هکتار بافت تاریخی و 600 بنای ثبت ملی در خوزستان وجود دارد که ظرفیت مناسب سرمایه گذاری دارند گفت:اگر زیرساخت ها در خوزستان برای سرمایه گذاران فراهم شود شرایط استان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.
وی گفت: در حوزه گردشگری سلامت با توجه به اینکه سالانه هزاران نفر از کشور عراق برای درمان به خوزستان سفر می کنند تاسیس هتل بیمارستان گردشگری می تواند برای استان درآمد زا باشد.
موسوی بیان کرد: خوزستان با داشتن 300 هزار شی تاریخی و 300 بنای تاریخی ظرفیت گردشگری
بسیاری دارد که برای جذب سرمایه گذار باید تمامی دستگاه ها به ویژه بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.
7158/ 6037

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


حكمت اله موسوي


خوزستان