گردشگری و توریسم

صنایع دستی خوزستان فاقد برند است

به گزارش ایرنا رضا قیصی پور روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد:از عواملی که مانع رونق صنعت صنایع دستی خوزستان شده نبود آموزش به فعالان این حوزه است؛ این مهم باعث شده تا صنایع دستی تولید خوزستان فاقد کیفیت و در بازار خریداری نداشته باشد.
وی گفت: تسهیلات روستایی با سود 4.6 درصد در نظر گرفته شد که متاسفانه دستگاه های مربوطه نتوانستند بخش زیادی از این اعتبار را جذب کنند و این موضوع باعث شد که در بخش صنایع دستی نتوانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به بحث گردشگری سلامت بیان کرد: در این حوزه بین میراث فرهنگی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز همکاری و مشارکت خوبی انجام نگرفت این در حالی است که به طور متوسط سالانه 6 هزار بیمار از کشورهای همسایه به خوزستان سفر می کنند و می توانستیم در این بخش درآمد زیادی را وارد خوزستان کنیم؛ استان هایی مثل اصفهان و فارس در این حوزه بسیار خوب و قوی عمل کردند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان کرد: طرحی به منظور ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه تدوین شده که در تبصره 18 بودجه 97 قرار دارد.
محمد قاسم نژاد افزود:در این طرح مقرر شده برای سه هزار و 144 نفر شغل در حوزه کشاورزی ایجاد شود.
وی گفت: این طرح در سه بخش تولید اشتغال در بخش های اولویت دار کشاورزی، افزایش توان تولید ملی و ارتقای معیشت مناطق مرزی با توسعه باغات در این مناطق اجرا می شود.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در تمامی جلسات استانی حضور یابند تا سیاست هایی که برای استان در نظر گرفته شده دنبال و اجرا شود.
7158/ 6037

انتهای پیام /*


اقتصاد


قيصي پور


صنايع دستي


اقتصاد مقاومتي