گردشگری و توریسم

مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ خوزستان درحال بررسی است

به گزارش ایرنا امید حاجتی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: ساختار صنعتی خوزستان به گونه ای است که 80 درصد درآمد و تولید استان توسط واحدها و صنایع تولیدی بزرگ انجام می گیرد به همین منظور برای جلوگیری از هرگونه بحران کارگری و ایجاد مشکل برای این واحدها مشکلات آنها در حال بررسی و رصد است.
وی گفت: معاونت اقتصادی استانداری نیز لازم است که به این موضوع ورود کند و مشکلات این واحدها را بررسی کند.
وی افزود:اداره کل امور مالیاتی خوزستان نیز گزارشی از شرکت هایی دارای شرایط بحرانی را تهیه و به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کند تا مشکلات آنها پیگیری شود.

** صنایع دستی را جزیی از زندگی کنیم
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در ادامه بیان کرد: از عواملی که مانع رونق بخش صنایع دستی می شود استفاده نکردن از صنایع دستی در زندگی روزمره است؛ اگر این موضوع یک فرهنگ و عادت شود و مردم در زندگی خود از صنایع دستی استفاده کنند تقاضا برای این بخش افزایش ، و باعث رونق این صنعت می شود.
حاجتی بیان کرد: متاسفانه جذب تسهیلات در حوزه صنایع دستی بسیار ضعیف بوده و این مشکل از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه است که مانع توسعه این حوزه می شود.
وی گفت: صنایع دستی از جمله مشاغلی است که با کمترین هزینه می توان درآمد خوبی را کسب کرد؛ می توان با آموزش و به روز کردن اطلاعات روستاییان و عشایر این صنعت را توسعه و رونق داد.
وی ادامه داد:برای صنعت گردشگری مشوق ها و ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و می توان برای استفاده از این قوانین هماهنگی لازم را با همکاری دستگاه های مربوطه انجام داد.
حاجتی گفت: باید این موضوع بررسی شود که چرا با وجود صدور مجوز هتل پنج ستاره در خوزستان این کار انجام نمی گیرد.
7158/ 6037

انتهای پیام /*


اقتصاد


سازمان مديريت و برنامه ريزي


واحد توليدي


خوزستان