گردشگری و توریسم

ظرفیت های گردشگری بوشهر مغفول مانده است

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز سه شنبه به نقل از مجید خورشیدی در نشست با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور اعلام کرد: باتوجه به داشته های قابل توجه تاریخی استان ظرفیت‌های خالی حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان بوشهر زیاد است که باید در این بخش کار بیشتری انجام شود.
وی اظهارداشت: استان بوشهر بیش از 800 کیلومتر مرز دریایی دارد ولی به این ظرفیت خوب در حوزه گردشگری توجه نشده است و باید سرمایه‌گذاران را برای استفاده از این ظرفیت ترغیب کرد.
خورشیدی بیان کرد: ساماندهی بناهای تاریخی بوشهر از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که برخی بناهای تاریخی امروز به سکونتگاه های غیررسمی تبدیل و حاشیه ‌نشینی در این شهرستان به مرکز کشیده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: هرچند برخی از بناهای تاریخی در استان از بین رفته است ولی باید برای احیای دیگر بناهای استان تلاش ویژه کرد.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: پروژه «بوشهر توریسم 2022» همزمان با جام جهانی قطر برگزار می‌ شود و با آن پیوند می‌ خورد و استان برنامه‌ریزی خوبی در این راستا داشته است.
مهرداد ستوده افزود: در سال 2020 و2 سال قبل از برگزاری جام جهانی قطر تبلیغات خود در مورد این پروژه را در کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز و موضوع با علاقمندی و جدیت پیگیری می شود.
وی اظهارداشت: با توجه به اقداماتی که برای احیای بناهای تاریخی بوشهر انجام می شود انتظار می رود کمک بیشتری به این استان صورت گیرد چون بخش عمده مطالبات مردم توجه به بافت تاریخی و مرمت آن است.
6047/6043

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بوشهر