گردشگری و توریسم

حمام حاج صالح سقز موزه مردم شناسی می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن علوی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار سقز با اشاره به بازدیدش از این حمام تاریخی اظهار داشت: دولت در 26 اردیبهشت سال 89 مجوز واگذاری حمام حاج صالح را از طرف صندوق احیا به سرمایه گذاران صادر کرده و به زودی واگذاری آن برای کاربری در قالب موزه تعیین تکلیف می شود.
وی به تاریخ کهن و فرهنگی بودن شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: احیای مثلث گردشگری زیویه، کرفتو و تخت سلیمان اقدامی مناسب و مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تاکید کرد: احیای قطب گردشگری سقز با اولویت جذب گردشگران استان های همجوار پیگیری می شود ضمن اینکه سهم اقتصاد استان کردستان از گردشگری را باید افزایش دهیم.
فرماندار سقز نیز در این دیدار با بیان اینکه باید نمود گردشگری در اقتصاد این شهرستان پر رنگ تر شود، اظهار داشت: تلاش برای بستر سازی جهت توسعه بخش گردشگری با جدیت پیگیری و رصد می شود.
کامل کریمیان افزود: نبود زیرساخت های لازم و عدم شناخت مردم کردستان و استان های همجوار نسبت به وجود آثار تاریخی از مشکلات گردشگری شهرستان سقز است همچنانکه احیای محور گردشگری زیویه، کرفتو و تخت سلیمان از دغدغه های جدی مدیران سقز و شهرستان تکاب است.
وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت حمام حاج صالح در قالب مجوز واگذاری از سوی میراث فرهنگی برای ایجاد موزه مردم شناسی و یادآور شد: بازسازی و مرمت بافت تاریخی سقز در قالب بازآفرینی شهری، تدوین نقشه راه گردشگری و توجه به آثار تاریخی از جمله حمام تاریخی و عمارت فیض الله بیگی قلندر ضروری است.
خبرگزاری ایرنا چندی پیش گزارشی مبنی بر لزوم تغییر کاربری حمام حاج صالح به موزه مردم شناسی منتشر کرد که همین عاملی شد برای بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از این اثر تاریخی و تسریع در روند تبدیل آن به موزه مردم شناسی شد.
شهرستان سقز در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7345/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


حمام حاج صالح


موزه مردم شناسي