گردشگری و توریسم

فرماندار مهریز معرفی قابلیت‌های فرهنگی را خواستار شد

به گزارش ایرنا، سید محمد رستگاری روز دوشنبه در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان افزود: معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی به مسافران در رونق اقتصادی منطقه مؤثر است .
وی با اشاره به اینکه برخی ادارات نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی مسئولیت بیشتری دارند بر ضرورت هماهنگی و برنامه ‌ریزی توسط شهرداری و میراث فرهنگی تأکید کرد.
این مسئول محلی اظهار داشت: هماهنگی در انجام برنامه‌ها و خدمات‌رسانی به گردشگران مسائل مهمی است که باید نهادهای فرهنگی و اجرایی اقدام کنند.
رستگاری به اهمیت ایجاد زمینه های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی برای اقامت مسافران در این شهرستان تأکید کرد و افزود: هم‌اکنون اکثر مسافران فقط برای بازدید مراجعه می‌کنند در حالی ‌که اقامت هم نیاز است.
همچنین شهردار مهریز گفت: ایجاد فضای شاد و مناسب برای مسافران با رعایت حفظ شئون دینی و انقلابی در شهر ضروری است که باید به آن توجه داشته باشیم.
احمد آخوندی افزود: تبلیغات و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای معرفی بهتر امری ضروری برای جذب گردشگران و میهمانان است و به همکاری همه نیاز داریم .
مهریز 600 اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که تاکنون 100 مورد آن به ثبت آثار ملی رسید .
همچنین باغ پهلوان پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهند در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت است.
تاکنون از میان صنایع‌دستی، رشته سنگ‌تراشی، چاقوسازی و ترکه‌بافی به ثبت آثار ملی رسید و علم برداری و جوش دوره امسال در فهرست آثار معنوی ناملموس ثبت می‌شود.
روستاهای هدف گردشگری مهریز شامل هرفته، بنا دک سادات ، منشاد و مدوار و روستاهای نمونه گردشگری نیز، ارنان و سر یزد است.
در سال 1396 ، 50 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار و بناهای تاریخی منطقه دیدن کردند که از این تعداد پنج هزار نفر گردشگر اروپایی از قلعه زین‌الدین، باغ پهلوان پور و مجموعه سر یزد دیدن کردند.
بنای اولیه مهریز را به مهر نگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


قابليت گردشگري


شهرستان مهريز