گردشگری و توریسم

جشنواره کُرسی نشینی، معرفی میراث ناملموس است

به گزارش ایرنا، علی مالمیر شامگاه یکشنبه شب در جشنواره کرسی نشینی حمام قلعه همدان اظهار داشت: میراث ناملموس محصولی جذاب برای توسعه گردشگری است که باید بیشتر به آن بپردازیم.
وی با اشاره به پیشینه تارخی و فرهنگی همدان افزود: سلیقه و علاقه گردشگران با داشته های فرهنگی همدان جور است و از این قابلیت برای معرفی میراث ناملموس در دل میراث ملموس باید به طور بهینه استفاده کنیم.
مالمیر مشارکت بخش خصوصی را در این راستا ضروری دانست و گفت: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی و همچنین اجرای آیین های سنتی در این اماکن نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر همدان خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره کرسی نشینی سرآغازی رویدادهای فرهنگی بزرگ به ویژه در فصل زمستان است.
مالمیربا تاکید بر حفط و پاسداری آیین ها و سنت های قدیمی منطقه همدان یادآوری کرد: اگر اینگونه جشنواره برگزار نشود، میراث ناملموس این خطه منسوخ و فراموش می شود.
وی از «شیره پزی مانیزان» و «جشنواره سیرسولان» به عنوان آیین های سنتی و ریشه دار مردم همدان یاد کرد و افزود: نمونه های چنین آیین هایی با تعداد و تنوع بسیار در روستاها وجود دارد که باید شناسایی شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نقش سمن ها و شوراهای اسلامی را در یافتن و معرفی سنت ها و آیین های بومی و محلی بسیار موثر دانست و گفت: این کار به کارشناسان حوزه مردم شناسی برای ثبت میراث ناملموس کمک بزرگی می کند.
جشنواره کرسی نشینی در حمام قلعه همدان همراه با موسیفی سنتی، جشنواره غذا، غرفه های صنایع دستی و هنرنمایی گروه های هنری از 15 تا 22 دی ماه از ساعت 12 ظهر تا هشت شب پذیرای علاقمندان به آیین ها و سنت های قدیمی است.
7527/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره كرسي نشيني


حمام قلعه همدان


آثار تاريخي همدان