گردشگری و توریسم

پاسگاه جزیره هرمز به حالت اول بازگردانده می شود

عباس نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شکایت میراث فرهنگی از فردی که پاسگاه قدیم جزیره هرمز را در قالب یک قرارداد، از دریابانی هرمزگان تحویل گرفته و اصالت بنا را دچار خدشه کرده بود با نظر و راهنمایی دادستانی قشم منتهی به این تفاهم شد.
وی ادامه داد: اقدام های لازم برای بازگرداندن این بنای تاریخی باید به حالت اولیه وسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان مشخص و بر روند انجام آنها نظارت می شود.
وی اضافه کرد: این فرد درصورت انجام صحیح و اصولی مرمت می تواند نسبت به تغییر کاربری آن با توجه به ضوابط میراث فرهنگی اقدام کند.
تابستان سال جاری فردی پاسگاه قدیم جزیره هرمز را که در تملک دریابانی قرار دارد در اختیار گرفت و اقدام به مرمت غیر اصولی آن کرد که منجر به شکایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از وی شد.
آن شکایت با گفت و گو و مذاکره 2 طرف منتهی به توافقی شد که از سوی فرد در اختیار گیرنده پاسگاه قدیم هرمز نقض شد و این دلیل شکایت دوم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از وی است.
مصالح ساختمانی بکار رفته در پاسگاه قدیم جزیره هرمز گچ، سنگ، چوب چندل و شاخ برگ درخت خرما است و این بنای تاریخی متعلق به دوران پهلوی اول است که با شماره ثبت 11472 در 24 اسفند 1383 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
3219 /6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


مرمت بناي تاريخي


هرمزگان