گردشگری و توریسم

حمایت از سرمایه گذار از اولویت های استان است

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در کارگروه گردشگری استان در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه وضعیت سایت های گردشگری استان باید ساماندهی شود افزود: در سال های اخیر بحث گردشگری در استان موفق بوده و استقبال خوبی از مناظر استان شده است.
وی بیان کرد: در روستای سنگ تراشان خرم آباد با توجه به ظرفیت های گردشگری این منطقه اقدامات لازم توسط بنیاد مسکن و دستگاه های مربوطه جهت بهسازی روستا و ترغیب روستاییان در ماندگاری در لرستان انجام شود.
وی اظهار داشت: با هدایت فکری و ارائه تسهیلات به متقاضیان جهت راه اندازی طرح های گردشگری در این منطقه به رشد طبیعی و گردشگری روستا کمک شود.
خادمی ادامه داد: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در این منطقه ضروری است.
وی اظهار داشت: همچنین در راستای طرح های روستایی، بنیاد مسکن اعتبارات لازم را در نظر بگیرد تا این طرح ها در یک یا 2 ماه آینده به نتیجه برسد.
خادمی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن اقدامات مورد نیاز گردشگری لرستان افزود: زمین مورد نیاز طرح های گردشگری در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: آبشار نوژیان و بیشه اماکن عمومی هستند و نباید ساخت و سازها در این مناطق رها شوند چراکه منابع ملی هستند اگر فردی سندی از این مناطق در دست دارد باید ابطال یا مناطق از آنها خریدداری شوند.
استاندار لرستان تاکید کرد: طی سه روز آینده طرح های متناسب با نوژیان و بیشه تعریف و اقدامات اجرایی پیگیری شوند.
وی افزود: در این راستا منابع طبیعی باید مناطق مورد نیاز را جهت اجرای طرح ها به میراث فرهنگی اعلام نماید.
خادمی بیان کرد: تلاش می شود که در برخی سایت های گردشگری به ویژه بیشه، نوژیان، گریت و وارک در 2 ماه اینده اقدامات قابل توجهی جهت رفاه گردشگران انجام شود.
وی افزود: امید است با کمک بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران و افزایش اعتبارات دولتی و کمک اهالی در اینده نزدیک اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام شود.
وی همچنین اظهار داشت: بهسازی سرویس های بهداشتی و تاسیسات بین راهی باید ساماندهی شوند و متولیان این طرح ها موظف به ساماندهی و بهسازی هستند.
استاندار لرستان در راستای وضعیت هتل های استان و درجه های این واحدها بیان کرد: در این زمینه جمعبندی با حضور سرمایه گذاران هتل ها و میراث فرهنگی انجام شود.
7274/6060

انتهای پیام /*


فرهنگي


استاندار


گردشگري


لرستان