گردشگری و توریسم

آثار تاریخی مسروقه عراق و سوریه از موزه صهیونیستها سر درآورد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری الفرات عراق، یک موزه واقع در شهر بیت المقدس، تعداد زیادی از آثار مسروقه از کشورهای عربی بویژه عراق و سوریه را در خود جای داده است.
تاکنون افراد و گروههای مختلف به این امر اعتراض و اعلام کرده اند که طبق معاهده ژنو هیچ دولت و نیروی اشغالگری حق حفاری و خارج کردن آثار تاریخی کشور مورد اشغال و یا انتقال و نمایش آن را در جای دیگر ندارد.
مشخص نیست که این آثار چگونه به این موزه در شهر بیت المقدس رسیده است اما مقامات رژیم صهیونیستی برای فرار از مسؤولیت ناشی از نمایش آثار مسروقه، آنها در بخشی از موزه به عنوان ‘آثار گمشده’ نمایش داده اند.
الفرات نیوز تاکید می کند که این آثار گمشده نیست بلکه از مواردی است که از موزه ها و یا مناطق تاریخی عراق و سوریه به سرقت رفته است.
در این بخش از موزه همچنین آثاری از کرانه باختری به نمایش در آمده است که موجبات انتقاد و نگرانی فلسطینی ها را فراهم کرده است.
در طول سالهای اشغال عراق از سوی آمریکا و متحدان غربی اش (2003 – 2011) و نیز ناامنی ها و هجوم داعش به سوریه و عراق، بسیاری از آثار تاریخی و موزه های این دو کشور تخریب و یا آثار آن به سرقت رفت.
خاورم**4**380**

انتهای پیام /*


فرهنگي


عراق


موزه


آثار مسروقه