گردشگری و توریسم

مجوز ساخت 70 خانه بوم گردی در آستارا صادر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا داریوش ملک زاده عصر شنبه در نشست اعضای کارگروه بوم گردی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: خانه های بوم گردی با حداکثر 150 متر مربع مساحت، در اراضی داخل طرح هادی با کاربری مسکونی یا گردشگری ساخته می شود.
وی افزود: بیشتر خانه های بوم گردی مربوط به بخش لوندویل و سقف تسهیلات بانکی هر واحد، یک میلیارد و 500 میلیون ریال با شش درصد سود است و دولت برای حمایت از این طرح، به هزینه صدور پروانه و نظام مهندسی تخفیف داده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا بیان کرد: روستاها کانون توسعه و تولید اقتصادی هستند و استفاده از ظرفیت بوم گردی آنها، به رونق اقتصادی شهرستان منجر خواهد شد.
وی گفت: بوم ‌گردی بهترین راه جذب و ماندگاری گردشگر در آستاراست و با اجرای درست آن، از تخریب محیط زیست و تبدیل روستا به شهر با ساخت و سازهای غیر اصولی جلوگیری خواهد شد.
ملک زاده ادامه داد: جشنواره های معرفی قابلیت ها و توانمندی های بوم گردی، از راهکارهای توسعه گردشگری است و در روزهای آینده نخستین جشنواره هر آستارایی یک گلیم برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در دو بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


بوم گردي


گردشگري


آستارا