گردشگری و توریسم

آژانس های غیرفعال گردشگری در اردبیل ساماندهی می شوند

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برغم اینکه برای فعالیت 51 آژانس مسافرتی مجوز فعالیت صادر شده اما تعداد اندکی فعالیت قابل توجهی دارند.
او اظهار داشت: آژانس های مسافرتی می توانند با تعریف تور منجر به جذب و ماندگاری مسافران و گردشگران شوند و طی مذاکره با هتل ها و تورلیدرها به تعریف تورهای گردشگری اقدام کنند.
وی گفت: لازم است برای ایام پیک سفر و ایام غیرپیک بسته های متفاوت سفر تعریف شود و آژانس ها با جذب گردشگر منجر به رونق اقتصادی استان شوند.
فلاحی بر لزوم تعریف تور در خارج از استان تاکید کرد و خواستار توجه ویژه آژانس ها به جذب گردشگر خارجی شد.
او گفت: هر چند گردشگری محور نخست توسعه اردبیل است اما به سود مطلوب اقتصادی دست نیافته و لازم است در این خصوص اقدامات جامعی از سوی آژانس ها صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مطالعه اقتصاد توریسم زمستانی اردبیل توسط پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری شد.
فلاحی تشریح کرد: با توجه به اجرای برنامه های پایلوت گردشگری زمستانی ضروری است، پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی برنامه مطالعاتی تعریف کند.
او گفت: گردشگری زمستانی یکی از فرصت های رونق اقتصادی مناطق است و لازم است در خصوص تاثیرات اقتصادی آن مطالعات جامعی صورت گیرد.
او افزود: جشنواره زمستان بیدار که با بیش از 60 عنوان برنامه در سه ماه زمستان امسال پیش بینی شده که به صورت پایلوت کشوری در اردبیل قطب برف ایران اجرا می شود.
فلاحی گفت: هر چند گردشگری محور نخست توسعه اردبیل است اما به سود مطلوب اقتصادی دست نیافته و لازم است در این خصوص اقدامات جامعی صورت گیرد که تعریف برنامه زمستان بیدار با این منظور انجام شده است.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


آژانس


اردبيل