اخبار گردشگری

جشنواره ملی «زمستان بیدار» در اردبیل آغاز به کار کرد

اولین جشنواره ملی زمستان بیدار با 12 هفته برنامه متنوع در استان اردبیل آغاز به کار کرد.

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر تصریح کرد: این جشنواره در راستای رونق گردشگری زمستانی به صورت پایلوت کشوری در قطب برف کشور، استان اردبیل برگزار می شود.

این جشنواره با تدارک بیش از 60 عنوان برنامه کلی و به همراه بیش از 300 برنامه شاد و مفرح در راستای طرح زمستان بیدار اجرا می شود.

این رویداد برای اولین بار در کشور برنامه ریزی شده و به صورت رسمی از 14 دی ماه از روستای خمس شهرستان خلخال آغاز شده و تا 28 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید کرد: در این جشنواره برنامه های مختلف از جمله آیین های سنتی، بازی های بومی محلی، غذاهای سنتی، موسیقی سنتی و برنامه های شاد و نمایش در تمامی شهرستان ها پیش بینی شده است.

به گفته فلاحی 9 نمایشگاه هفتگی در نگارخانه خطایی، 16 برنامه ورزشی و 10 برنامه ملی در قالب جشنواره اقوام ایرانی در دل جشن های زمستان بیدار تدارک دیده شده است.

محور این جشنواره معرفی قابلیت های گردشگری استان اردبیل در فصل زمستان است و از مشارکت دستگاه های اجرایی، گروه های مردمی و تمامی حوزه ها برای برگزاری استفاده می شود.این جشنواره می تواند در سال های آتی نیز به صورت مستمر ادامه یابد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.