اماکن دیدنی ایران

کریمی: آسیب‌دیدگی‌ها در استقلال اذیتم کرد!

هافبک باشگاه استقلال گفت: برای رسیدن به جام ملت‌ها خیلی تلاش کردم و می‌خواستم برسم، ولی نشد.

خبرورزشی: علی کریمی این روز‌ها در تهران است و ضمن استراحت، روزی یک بار هم به کلینیک دکتر نوروزی می‌رود تا تحت نظر معاونت پزشکی باشگاه مصدومیتش را برطرف کند. او در تازه‌ترین اظهاراتش درباره سال تازه به پایان رسیده ۲۰۱۸ و حضورش در استقلال حرف زد.

* اوضاع پس از خط خوردنت از لیست تیم ملی خوب است؟
خدا را شکر! قطعاً دوست داشتم با تیم باشم ولی قسمت این‌طور بود.

* سال ۲۰۱۸ برایت چطور گذشت؟
دو تورنمنت مهم جام جهانی و جام ملت‌ها را از دست دادم. متأسفانه در این سال ابتدا کمی از ناحیه کمر دچار مشکل شدم و این موضوع در مقاطعی از لیگ برتر هم باعث شد نتوانم آن‌طور که دوست داشتم در خدمت استقلال باشم. امیدوارم در ادامه و سال ۲۰۱۹ اتفاقات خوبی برایم رخ بدهد.

* چه زمانی دچار این مصدومیت شدی که از تیم ملی خط خوردی؟
روز دوم تمرین بود که می‌خواستم یک پاس بلند بدهم، اما کشاله رانم کش آمد و آسیب دیدم.

* تلاش کردی برسی؟
البته! کادر پزشکی تیم ملی خیلی تلاش کرد و خودم هم می‌خواستم برسم ولی نشد! امیدوارم تیم ملی در مسابقات موفق باشد.

* چه زمانی به تهران برگشتی؟
پس از بازی با فلسطین برگشتم.

* تنها؟
نه، با خانزاده، علیپور و حسینی برگشتیم.

* چه زمانی فهمیدی خط خوردی؟
تقریباً وقتی دکتر تیم ملی دوران نقاهت مرا تعیین کرد متوجه شدم که به مسابقات نمی‌رسم. به هر حال مصدومیت هم جزئی از فوتبال است ولی امیدوارم برای کسی به وجود نیاید.

* اردوی قطر چطور بود؟
پس از جام جهانی اردو‌های خارجی و مسابقات تدارکاتی کافی نداشتیم ولی هرچه به مسابقات نزدیک‌تر می‌شدیم تیم شکل بهتری می‌گرفت و از روزی هم که در قطر اردو زدیم همه تمرکزمان را روی تمرینات گذاشتیم و البته قرار بود در قطر ۳ بازی تدارکاتی داشته باشیم ولی یکی از آن‌ها کنسل شد.

* کدام جام ملت‌ها را به یاد داری؟
از ۲۰۰۴ تقریباً یادم هست. قبل از آن خیلی کوچک بودم ولی فکر می‌کنم در جام‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ تیم‌های خوبی داشتیم و می‌شد قهرمان شویم ولی بدشانسی آوردیم.

* مقابل کدام‌یک از تیم‌های همگروه تیم ملی بازی کرده‌ای؟
روبه‌روی ویتنام در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۶ اینچئون بازی داشتیم که ۴ گل خوردیم. فکر کنم همان تیم امروز به رده بزرگسالان رسیده است. مقابل یمن هم در مسابقات غرب آسیا در نیمه‌نهایی بازی سختی داشتیم و در نهایت با شکست ۲ بر یک به فینال رسیدیم و قهرمان شدیم.

* روبه‌روی عراق بازی نکرده‌ای؟
نه! البته عراق هم بازیکنان جوان زیادی دارد و تیم خوبی است البته ما پتانسیل بالایی در تیم‌مان داریم و ان‌شاءا… در گروه‌مان اول می‌شویم، چون در آن صورت راهمان برای رسیدن به فینال هموار‌تر خواهد شد.