گردشگری و توریسم

رسانه های برتر استان نشان زمستان بیدار دریافت می کنند

به گزارش ایرنا ،فرشی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: در راستای اجرای برنامه های طرح ملی زمستان بیدار در استان، این اداره کل راه اندازی تورهای رسانه ای جهت پوشش برنامه های زمستان بیدار در شهرستانها، برگزاری مسابقه خبر ، گزارش و عکس خبرنگاران را در دستور کار خود قرار داده است.
او با بیان اینکه خلخال از ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای جشنواره های زمستانی برخوردار است،گفت: در راستای اجرای این طرح 11 برنامه و جشنواره از جمله جشنواره شادمانه زمستان ، صعود به قله اق داغ، جشنواره ساخت بزرگترین آدم برفی، برنامه های بومی و محلی، اجرای مسابقه ملی تیر و کمان سنتی جام آرش و کزج من تدارک دیده شده است.
او اضافه کرد: این برنامه ها در مناطق مختلف گردشگری این شهرستان از جمله تفرجگاه اندبیل، منطقه طهرستان، روستاهای هدف گردشگری خمس و کزج و شهر خلخال برنامه ریزی شده است .
فرشی اظها داشت: هدف اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل برگزاری برنامه های زمستان بیدار در تمامی لکه های گردشگری این شهرستان بوده و بزرگ نمایی یک منطقه و برگزاری همه برنامه های پیش بینی شده در آن مسوولین امر را در دست یابی به اهداف طرح زمستان بیدار استان دور خواهد کرد.
وی گفت: تفرجگاه اندبیل خلخال به عنوان یکی از پایگاه های برگزاری برنامه های زمستان بیدار بوده که علاوه بر جشنواره زمستانی که همه ساله در آن برگزار می شود اجرای برنامه های دیگری برای اجرا در این منطقه پیش بینی شده است.
در این جلسه فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز از ارتقای جایگاه گردشگری این شهرستان در سال های اخیر خبر داد و گفت: دست یابی به این امر در سایه تلاش دست اندکاران صنعت گردشگری ،افزایش اعتبارات ایجاد زیر ساخت های گردشگری، ورود همه جانبه بخش خصوصی به این صنعت با اجرای طرح های بزرگ گردشگری محقق شده است.
وی با تقدیر از انتخاب شهرستان خلخال برای برگزاری نخستین جشنواره ملی زمستان بیدار در منطقه طهرستان بیان کرد: این جشنواره بر اساس زمان و مکان اعلام شده روز جمعه برگزار و همکاری مسئولان شهرستان برای اجرای شایسته آن الزامی است.
او اظهار داشت: برخلاف نظر برخی افراد محل برگزاری نهمین جشنواره بازیها و ورزش های زمستانی خلخال که همه ساله به صورت شهرستانی برگزار می شود تغییر نیافته و این جشنواره با بارش مناسب برف در اسفند ماه امسال در تفرجگاه اندبیل و محل برگزاری جشنواره های قبلی برگزار خواهد شد .
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


زمستان بيدار


خلخال