گردشگری و توریسم

نخستین جشنواره زمستان بیدار در خلخال برگزار می شود

به گزارش ایرنا ، محمد رضا شایقی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری نخستین جشنواره بازی و ورزش های زمستانی طرح ملی زمستان بیدار استان اردبیل در خلخال گفت: این جشنواره در منطقه طهرستان واقع در ابتدای جاده شاهرود با حضور میهمانانی از سراسر استان برگزار می شود.
وی بیان کرد: این جشنواره در راستای اجرای برنامه های ابلاغی طرح زمستان بیدار استان با رویکرد جدید، گسترده و متمایز از هشت جشنواره زمستانی برگزار شده پیشین و با اجرای برنامه های جدید برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: از مهم ترین برنامه های این جشنواره رونمایی از بزرگترین آدم برفی ساخته کشور می باشد و هماهنگی لازم برای ساخت این آدم برفی با تندیس سازان مجرب و برتر شهرستان صورت گرفته است.
او اظهار داشت: کار ساخت این تندیس برفی دو روز قبل از برگزاری جشنواره ورزش های زمستانی از سوی تندیس سازان آغاز و در روز جمعه 14 دی ماه امسال در محل برگزای این جشنواره با حضور مسوولان استانی و محلی رونمایی خواهد شد.
به گفته وی، علاوه بر اجرای برنامه های گذشته همچون مسابقات اسکی روی برف،ساخت آدم برفی، تندیس های برفی و یخی ،کوه پیمایی، تیراندازی به اهداف پروازی ، تیوپ سواری و اجرای موسیقی محلی برنامه های جدیدی از جمله مسابقات گلوله برفی ، بازی بومی و سنتی گردنه روی یخ و چند برنامه دیگر اجرا خواهد شد.
احمد قنبری ، معاون فرماندار خلخال نیز گفت: با توجه به اجرای جشنواره ورزش های زمستانی این شهرستان به صورت استانی و حضور میهمانانی از مناطق مختلف استان اردبیل انتظار از مسئولان اجرای شایسته برنامه های پیش بینی شده و فراهم کردن زمینه حضور علاقمندان به این برنامه است.
وی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی های برف در سال جاری پس از بازدید از سه منطقه مستعد برای برگزاری جشنواره از جمله تفرجگاه اندبیل ،مجره و طهرستان بدلیل وجود برف لازم در منطقه طهرستان این محل برای برگزاری نهمین جشنواره بازی ها و ورزش های زمستانی انتخاب شد.
او اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره های طرح زمستان بیدار معرفی جاذبه های گردشگری منطقه بوده و سال آینده این جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد شد.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


زمستان بیدار


خلخال