گردشگری و توریسم

بیش از یکهزار گردشگر خارجی به خراسان شمالی سفر کردند

حبیب یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت را نیز 27 میلیون و 843 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: زمانیکه از اماکن و مجموعه های گردشگری بازدید انجام می شود به اقتصاد در حوزه گردشگری کمک خواهد شد.
وی تعداد مراکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی موجود استان را 150 مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد شامل هفت واحد هتل، یک واحد متل، 11 واحد مهمانپذیر، 63 واحد پذیرایی، 30 واحد اقامتگاه بوم گردی و 38 خانه مسافر است.
وی تعداد دفاتر فعال در حوزه گردشگری را 26 دفتر عنوان کرد و اظهار داشت: ظرفیت تاسیسات اقامتی این استان 933 تخت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در این مدت 108 میلیارد و 828 میلیون ریال تسهیلات به بخش گردشگری این استان پرداخت شده که برای 159 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.
یزدان پناه گفت: یکهزار و 147 مورد بازدید نظارتی بر تاسیسات گردشگری در این مدت انجام شده است.
وی با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری هفت پروژه در این استان اجرا شده است اظهار داشت: این پروژه ها شامل 6 پروژه در بخش دولتی که خاکبرداری و سنگبرداری فیروزه، ساخت سرویس بهداشتی درکش، محوطه سازی و ساخت دیوار حائل در کمپ گردشگری فاروج، لوله گذاری در کمپ اسپیدان، ارائه خدمات آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک و ساخت سرویس بهداشتی در پارک شیرکوه و تعداد یک پروژه در بخش خصوصی ساخت هتل است.
وی با بیان اینکه بیش از 115 جاذبه گردشگری در سطح استان وجود دارد گفت: دو منطقه نمونه ملی، 22 منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری در این استان پذیرای مسافران و گردشگران است.
وی اظهار داشت: 621 اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که شامل 509 اثر تاریخی، 42 اثر طبیعی و 70 اثر ناملموس و یک اثر ثبت جهانی است.
وی تعداد اثر تاریخی شناسایی شده در سطح استان در سال جاری را در این مدت 29 اثر عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد 27 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که شامل 18 اثر تاریخی و 9 اثر ناملموس است.
وی اظهار داشت: 6 اثر منقول تاریخی و فرهنگی استان نیز در این مدت در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده است.
این استان 863 هزار نفری دارای قومیت های ترکمن، کرمانج، ترک، تات و بلوچ است.
3007/6042

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


خارجي


خراسان شمالي