گردشگری و توریسم

جهانگیری از نمایشگاه توانمندیها سیستان و بلوچستان بازدید کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استان گنجینه ای از استعدادهای بخش کشاورزی با شرایط اقلیمی خاص است که انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری در آن کشت می‌ شود.
مجتبی پیری با اشاره به تولید پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان افزود: با وجود خشکسالی های چندین ساله بخش کشاورزی استان در تولید خرما، محصولات خارج از فصل، میوه های گرمسیری و محصولات دامی و شیلاتی رتبه برتر کشوری را داراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های موجود در بخش دامپروری و فرصت مرز این استان توانایی تولید 90هزارتن گوشت قرمز در سال را دارد.
پیری تاکید کرد: از آنجایی که بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان بیشترین سهم در معیشت مردم را نسبت به سایر بخش ها دارد این حوزه نگاه ویژه همه مسئولان را می‌طلبد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکنون 200 میلیارد تومان در قالب 2هزار طرح و با ایجاد زمینه اشتغال برای چهار هزار و 500 نفر اعطا شده است که معادل 53 درصد کل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری استان است.
به گزارش ایرنا معاون اول رئیس جمهوری امروز به اتفاق وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، نیرو، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل فرودگاهها و رئیس بنیاد مستضعفان وارد ایرانشهر شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر و شماری از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس قرار گرفت.
شرکت در نشست هم اندیشی با نخبگان، معتمدان، جوانان و فعالان اجتماعی جنوب سیستان و بلوچستان در ایرانشهر، سفر به قصرقند، شرکت در نشست معتمدان، جوانان، فعالان اجتماعی و کار آفرینان در زاهدان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به این استان است.
3043 **7316 **6081

انتهای پیام /*


اقتصاد


کشاورزی


سفر جهانگیری


نمایشگاه قصرقند