گردشگری و توریسم

2100 تخت اقامتی در قشم ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، حمید رضا مومنی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در قشم افزود: تعداد تخت های اقامتی قشم پیش از دولت تدبیر و امید، 3 هزار و 750 تخت بود که هم اکنون به هشت هزار و 150 تخت رسیده است.
وی ادامه داد: در حوزه بومگردی، با ایجاد 75 کاشانه مهمان بخش بزرگی از اقتصاد محلی جزیره قشم مدیریت شد.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارتباط مستقیم فعالان این کاشانه ها با گردشگران خارجی از طریق فناوری های نوین به رونق گردشگری جزیره و افزایش درآمدهای جوامع محلی و مهاجرت معکوس منجر شده است.
وی افزود: هم اکنون 3 هتل چنج ستاره در حال ساخت است که یک هتل پنج ستاره تا پایان سال به بهره برداری می رسد و 2 هتل دیگر 45 و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در سال 1398 فعالیت خود را آغاز می کنند.
مومنی ادامه داد: گردشگری، چابک ترین، کم هزینه ترین و اشتغالزا ترین صنعت اقتصادی است که می توان از آن در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: رونق صنعت گردشگری می تواند به اندازه دیگر بخش های اقتصادی اقتصاد را شکوفا کند و از این رو سازمان منطقه آزاد قشم از طرح های مهم این صنعت در جزیره با معرفی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با هدف تبدیل مسافر به گردشگر و توسعه پایدار جزیره، سیاست کاهش هزینه های سفر به قشم، ارتقای کیفیت و استانداردسازی مراکز گردشگری و اقامتی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: آموزش بخش خصوصی برای خدمات دهی به گردشگران بخش دیگری از سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم با هدف وارد کردن صنعت گردشگری به چرخه تامین مالی کشور است.
مومنی گفت: فعالان صنعت گردشگری قشم در دوره دولت تدبیر و امید با بهره از دوره های آموزش زبان خارجی موفق به افزایش سهم جذب توریست شده اند.
دومین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی قشم شامگاه دوشنبه با حضور علی اصغر مونسان، عاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، برخی از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و دیگر مسوولان محلی قشم گشایش یافت و تا 14 دی ماه جاری در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم ادامه دارد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

انتهای پیام /*


فرهنگي


تخت اقامتي


گردشگري


قشم