گردشگری و توریسم

تدوین سند گردشگری شهرداری تهران در دستورکار قرار گرفت

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، سیدرحیم ابوالحسنی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی گردشگری گفت: دستیابی به قوانین بالادستی، سازمان های متولی گردشگری می تواند ما را در تهیه و تدوین یک سند راهبردی جامع گردشگری در شهرداری تهران یاری کند.
وی به اهمیت تشکیل جلسات شورای راهبردی بر ضرورت استفاده کاربردی از نظرات اعضاء در تهیه برنامه های عملیاتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری تاکید کرد.
دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به ایجاد طرح جامع گردشگری برای رسیدن به طرح آمایش سرزمین گفت: بر اساس این طرح می توان یک سند راهبردی برای گردشگری شهر تهران تعریف کرد.
حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با اشاره به تغییر نگاه به شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری به شهری انسان محور گفت: در برنامه سوم توسعه شهر تهران هدف ما تبدیل این شهر به مقصد گردشگری است اما قبل از آن توسعه فرهنگ گردشگری مد نظر است.
محمدحسن خوشنویس عضو دیگر شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران نیز در این نشست با توجه به اهمیت وجود یک برنامه راهبردی بر اساس بررسی اسناد بالادستی گردشگری گفت: داشتن یک برنامه عملیاتی مهمترین مسئله در اجرایی شدن این امر مهم است.
اسماعیل قادری استاد دانشگاه عضو دیگر این شورا با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی پویا و تاثیرگذار است، گفت: شهرداری تهران باید زمینه را برای توسعه گردشگری شهر تهران به منظور رشد و توسعه ساختار بخش خصوصی فراهم کند.
وی افزود: توجه به گردشگری به عنوان یکی از حوزه های صنعت خلاق منجر به تقویت زیر ساخت ها و هویت فرهنگی خواهد شد.
در ادامه فریدون عموزاده خلیلی مشاور امور کودکان و نوجوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در بحث گردشگری، فرهنگ لذت بردن امری ضروری است که بر اساس آن می توان رویکردی هدفمند برای همه رده های سنی تعریف کرد.
احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران نیز با بیان اینکه گردشگری امروزه متفاوت از گذشته و در قالبی دیگر تعریف می شود گفت: گردشگری به معنای درک مفاهیم انسانی از یکدیگر است که منجر به شناخت و صلح به عنوان یک ارزش اصلی می شود که در این میان تدوین و اجرای استراتژی صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین محسن امامی قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و دیگر عضو شورا با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری در تهران باعث ایجاد توازن و توسعه پایدار در شهر می شود، گفت: هر پروژه ای در تهران باید پیوست گردشگری داشته باشد تا پروژه ها به سمت حوزه گردشگری تمایل پیدا کنند.
مهدی یحیی پور مشاور عالی ستاد گردشگری گفت: با تغییر نگاه و رویکرد مدیران شهری انتظار می رود جایگاه ستاد گردشگری در سطحی مناسب به دیگر ارگان های شهرداری معرفی گردد.
جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران با بیان اینکه شهروندان نسبت به هویت شهر خود بی تفاوت هستند، اظهارداشت: با آسیب شناسی گردشگری شهر تهران می توان گامی موثر در تقویت صنعت گردشگری شهر برداشت.
نرگس شجاعی عضو دیگر شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران گفت: وظیفه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تسهیلگری است که بر اساس آن باید زیرساخت ها را در جهت رونق گرفتن گردشگری آماده کرد.
وی تصریح کرد: باید به گردشگری به عنوان یک حرکت فرهنگی نگاه کرد که خود باعث یک درآمد پایدار خواهد شد.
مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: برای تصویب یک برنامه جامع باید فعالیت های دانشگاه ها و ارگان های دیگر نیز بررسی شود و بر اساس آن به ایجاد زیرساخت های گردشگری در شهر تهران پرداخت.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


شهرداري تهران


تدوين سند


گردشگري