گردشگری و توریسم

14 پروژه سرمایه گذاری گردشگری در نیر در حال اجراست

به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این پروژه ها برای 119 نفر زمینه شغلی فراهم می شود.
وی مهمانپذیر صادقی در شهر نیر ، مجموعه تفریحی،گردشگری و آب درمانی مروارید آزادی درکنار آبگرم قینرجه و هتل سه ستاره و بوم گردی روستایی را از جمله این طرح ها ذکر کرد.
او با اشاره به روند احداث پروژه آبدرمانی و هتل پنج ستاره در این شهرستان گفت: این پروژه مدرن ترین پروژه آبدرمانی و هتل پنج ستاره استان اردبیل بوده و در نزدیکی آبگرم قینرجه توسط بخش خصوصی در حال احداث است.
به گفته وی ، این پروژه در زمینی به مساحت 8.5 هکتار احداث می شود و تاکنون برای احداث آن 12 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال فراگیر هزینه شده است.
فرماندار نیر تشریح کرد: عملیات احداث آبدرمانی با پیشرفت فیزیکی 30 درصد درحال اجراست و برای ادامه اجرای آن 48 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
او اظهار داشت: برای بهره برداری از این مجموعه گردشگری 150 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
امامی همچنین از آماده افتتاح شدن هتل آپارتمان رشدی خبر داد و گفت: برای تجهیز این هتل آپارتمان به 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و دهه فجر بهره برداری می شود.
فرماندار نیر همچنین از اجرای 45 پروژه عمرانی با اعتبار 22 میلیارد ریال در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
امامی به اهمیت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: دهیاران پل ارتباطی خوبی در راستای جذب سرمایه گذار بوده می توانند در این راستا گام های موثری بردارند.
نیر در 30 کیلومتری جنوب غربی اردبیل واقع می باشد.
7117/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگری


پروژه


نیر