گردشگری و توریسم

1.3 میلیارد ریال برای ساخت مرکز اطلاع رسانی گردشگری هریس هزینه شد

به گزارش ایرنا،«مرتضی آبدار» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازه فلزی ساختمان مرکز اطلاع رسانی گردشگری هریس در 2 طبقه با ٢٢٠ مترمربع وسعت ساخته شده و ستون ها، تیرریزی و اتصالات بادبندها اجرا و رنگ آمیزی ضد زنگ کلیه سازه های فولادی به اتمام رسیده است.
وی افزود: در مراحل بعدی اجرای این طرح، سفت کاری تا نازک کاری و تکمیل کل ساختمان، نصب درب و پنجره ها، کف پوش ها و اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی و نیز اجرای کاشی کاری داخلی با اعتبار 3.5 میلیارد ریالی در دستور کار قرار دارد.
آبدار بیان کرد: گردشگری به عنوان یک صنعت پاک، نقش محوری در شکوفایی اقتصادی دارد و توسعه آن علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، موجب نشاط اجتماعی و سالم سازی فضای جامعه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با توجه به تنوع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی و برخورداری از جاذبه های گردشگری متعدد که در راس آنها منطقه ارسباران قرار دارد، همواره مورد توجه گردشگر داخلی و خارجی بوده و زمینه ساز تحولات عظیم اقتصادی در این منطقه از کشور شده است.
آبدار اضافه کرد: در این میان ‘هریس’ از یک سو با واقع شدن در فاصله 60 کیلومتری شرق تبریز و از سوی دیگر با بهره مندی از برند جهانی فرش و جاذبه های طبیعی، در زمره شهرستان های دارای ظرفیت های بالای گردشگری است.
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت های توسعه گردشگری استان به طور مستمر در حال پیگیری است، گفت: با توجه به اینکه هریس در یکی از مسیرهای شاخص گردشگری استان قرار دارد و معرفی و اطلاع رسانی دقیق جاذبه های گردشگری این شهرستان ضروری است، به همین منظور طرح ساخت ساختمان مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان به مرحله اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و 806 اثر تاریخی و طبیعی و 3 اثر ثبت شده جهانی در فهرست آثار یونسکو، جزو پنج استان اول کشور در حوزه گردشگری است.
3093/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


مركز اطلاع رساني


گردشگري