گردشگری و توریسم

سفر اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند بدون روادید میسر شد

ولی اله حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا امروز یکشنبه نشست مشترکی با طرف عراقی در مرز شلمچه با عنوان تردد بدون روادید اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند برگزار شد و رفع مشکلات مربوط به زیرساخت در مرز شلمچه مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی گفت: بنا شد در مرحله نخست یکهزار و 500 گردشگران عراقی از نیمه دی ماه بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر کنند.
حیاتی افزود: در این راستا به منظور جلوگیری از ازدحام در پایانه مرزی شلمچه قرار بر این شد علاوه بر افزایش تعداد گیت های گذرنامه ساعات کاری اداره گذرنامه و پایانه مسافری مرز شلمچه نیز افزایش یابد.
وی در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از خروج اقلام اساسی از مرز شلمچه موافقت شد تا اطلاعات لازم در خصوص اقلامی که خروج آنها از مرز ممنوع می باشد در قالب کتابچه ای در بدو ورود در اختیار گردشگران عراقی قرار گیرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مسئولان طرف عراقی نیز نسبت به رفع نواقص در مرز شلمچه در محدوده این کشور متعهد شدند.
ورود اتباع خارجی به ایران بدون روادید از مرز شلمچه 9 آذر 1396 اجرایی شد و تا 14 مهرماه امسال 500 هزار نفر با بهره مندی از این امتیاز بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
به گزارش ایرنا در مدت لغو روادید سفر به منطقه آزاد اروند به طور متوسط روزانه تا چهار هزار نفر از اتباع کشور عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر کردند.
سفر اتباع عراقی بدون روادید به منطقه آزاد اروند در ایام اربعین امسال به منظور سهولت تردد زائران اربعین حسینی به صورت کوتاه مدت متوقف شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته و شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت هایی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7100/6068

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ورود اتباع خارجي


منطقه آزاد اروند