گردشگری و توریسم

شهرداری به موضوع حفاظت از بنگاه « فرد شیشه» ورود کند

به گزارش ایرنا، حسن خلیل آبادی روز یکشنبه در یکصد و دهمین جلسه شورا با بیان تذکری که بطور کتبی ارایه و از سوی رئیس شورای شهر (محسن هاشمی) قرائت شد، گفت: بنای موسوم به بنگاه فرد شیشه ( یزدگرد) واقع در میدان شوش روبروی پمپ بنزین که قدمت آن به اواخر قاجار و اوایل پهلوی بازمی گردد، 14 آذر امسال بطور اضطراری از سوی سازمان میراث فرهنگی ثبت شد تا از این طریق از تخریب آن جلوگیری شود.
وی گفت: همزمان با شب یلدا ، نمای اصلی، بخشی از تزیینات، آجرکاری و طبقه دوم بنا توسط مالکان تخریب شده است.
خلیل آبادی تأکید کرد: بر اساس اساسنامه سازمان میراث فرهنگی، وظیفه حراست و حفاظت و مرمت آثار تاریخی بر عهده این سازمان است.
این عضو شورای شهر تهران افزود: علاوه بر میراث فرهنگی، شهرداری ها هم در قبال آثار و بناهای تاریخی مسئولیت دارند.
خلیل آبادی گفت: هرچند شهرداری ها قانونی مستقیم در این خصوص ندارند اما بر اساس قانون شهرداری ها تشریک مساعی در حفظ ابنیه و آثار باستانی شهر و ساختمان های عمومی بر عهده شهرداری است.
وی تاکید کرد: در طرح جامع شهر تهران هم به حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی و معاصر شهر تهران، شامل حفاظت از کلیه آثار ثبت شده و کلیه آثاری که در آینده ثبت خواهند شد، تأکید شده است.
خلیل آبادی افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی، هر کس به تمام یا قسمتی از آثاری که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ‌رسیده، خسارت وارد کند، علاوه بر جبران خسارات، به حبس از یک تا 10 سال محکوم میشود.
خلیل آبادی از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهردار تهران خواست در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع و انجام مراحل قانونی اقدامات لازم را انجام دهند .
تهران/7244/ 1539

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهرداری تهران


شورای شهر تهران


محسن هاشمی