گردشگری و توریسم

جایگاه نور و صدای تخت جمشید بهسازی می شود

حمید فدایی شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاخیر 14 ساله شرکت طرف قرارداد اتریشی در ایجاد زیرساخت لازم نور و صدای تخت جمشید افزود: آقای مهندس علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید آذرماه گذشته از تخت جمشید دستور رسیدگی فوری در این زمینه صادر کردند.
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اظهار داشت: معاون رئیس جمهوری در این بازدید تاکید کرد که منتظر سرانجام گرفتن قرارداد نورپردازی با طرف اتریشی نمانید و ساماندهی لازم با امکانات داخلی برای برنامه نور و صدای تخت جمشید تا ایام نوروز 98 انجام شود.
فدایی ادامه داد: اکنون تحقق ابلاغ معاون رئیس جمهوری در دستور است و تا ایام عید نوروز 98 از محل اعتبارات داخلی جایگاه ویژه نورو صدا بهسازی خواهد شد.
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: سکوهای ویژه تماشای برنامه نور و صدای تخت جمشید متعلق به قبل از انقلاب است که اکنون فرسوده شده و در شان این جایگاه نیست و نارضایتی های بسیاری از جانب بازدید کننده ها در این باره وجود دارد.
فدایی پیش تر به ایرنا گفته بود حدود 14 سال پیش تفاهم نامه ای برای نورپردازی تخت جمشید بین رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی کشور و یک شرکت معتبر اتریشی منعقد شده که تاکنون متوقف مانده است.
فدایی درباره سرانجام قرارداد با شرکت اتریشی برای ایجاد زیرساخت لازم نورپردازی تخت جمشید گفت: هنوز این همکاری و قرارداد قطعی نشده و در ماه های اخیر نیز پیگیری های زیادی با همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران در این باره انجام شده که هنوز به سرانجام نرسیده و امیدواریم این قرارداد در سال آینده به سرانجام برسد و نهایی شود.
مجموعه آثار تاریخی تخت جمشید به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در 55 کیلومتری شمال شیراز در محدوده شهرستان مرودشت واقع شده است.
این مجموعه آثار 20 شهریور ماه 1310 در فهرست میراث ملی و در سال 1979 میلادی با شماره 114 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
9873/ 2027

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تخت جمشید


نور و صدا