گردشگری و توریسم

عجیب‌ترین حراجی‌های 2018 را بشناسیم

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، بر اساس این فهرست، در ژانویه 2018 یک قطعه از پرچم انگلیس به ارزش نیم میلیون دلار به فروش رسید.

– کفش «نیل آرمسترانگ» فضانورد آمریکایی در مزایده «یادگاری های فضا» در بوستون آمریکا به 49 هزار دلار فروخته شد.
آرمسترانگ این کفش را در سفر به ماه نپوشیده بود اما آن را به عنوان کفش ذخیره با خود در سفرهای دیگر به فضا برده بود.
از دیگر موارد عرضه شده در این مزایده، لباس فضانورد روسی و تصویر ویژه آرمسترانگ و دفترچه راهنمای سفینه آپولو 11 بود که به مبلغ 110 هزار دلار به فروش رسید.

– جایزه «مرلین مونرو» هنرپیشه سینمای آمریکایی پس از گذشت 56 سال از مرگ وی در مزایده به 250 هزار دلار فروخته شد.
توپ طلایی (گلدن گلوپ) جائزه مرلین مونرو که در سال 1961 از هالیوود گرفته بود در حراجی جولیان در بورلی هیلز ایالت کالیفرنیا به فروش رفت.
همچنین خودروی سیاه روباز دارای دو صندلی نوع «فورد تاندربرد» متعلق به مونرو ساخت 1956 به ارزش490 هزار دلار آمریکا فروخته شد.

– تابلوی «حمام شنا» گرانترین تابلویی که نقاش آن «دیوید هاکنی» هنرمند 80 ساله بریتانیایی در قید حیات است به مبلغ 90.3 میلیون دلار فروخته شد؛ این تابلو پرتره شخصی هاکنی است.

– پوستر نایاب و اصلی فیلم کلاسیک «مومیایی» که بوریس کارلوف هنرپیشه معروف در سال 1932 در آن بازی کرده بیش از یک میلیون دلار فروخته شد.
این پوستر پس از پوستر فیلم «دراکولا» ساخت 1931 که 525 هزار و 800 دلار فروخته شده رکورد فروش پوستر را شکست.

– کاسه کوچک چینی عتیقه در 30 اوت سال گذشته میلادی به مبلغ بیش از 25.6 میلیون دلار فروخته شد؛ این کاسه مربوط به قرن 18 میلادی است که در جینگ دژن واقع در جنوب چین ساخته شده و به قصر امپراطوری پکن انتقال یافته است.

– یک قطعه کامپیوتری که به قیمت یک تریلیون دلار به شرکت اپل فروخته شد.

– یک قطعه الماس آبی رنگ متعلق به خاندان سلطنتی اروپا که قدمت آن به 300 سال قبل برمی گردد به قیمت 6.7میلیون فرانک سوئیس (6.7 میلیون دلار) فروخته شد؛ این قطعه جواهر 6.16 قیراطی اولین بار در جشن عروسی «الیزابت فارنیز» دختر دوک پارما که سال ۱۷۱۵ با فیلیپ پنجم پادشاه اسپانیا ازدواج کرد به او هدیه شده بود.

– تصاویر بیتلز گروه موسیقی انگلیسی «راک» که در حراجی انگلیس 360 هزار دلار فروخته شد؛ «مایک میچل» 18 ساله این عکس را سال 1964 در واشنگتن گرفت.

– دُم دایناسور که در حراجی به نفع خیریه، 95 هزار و 805 میلیون دلار فروخته شد؛ این دُم دایناسور به طول 4 متر و وزن 180 کیلوگرم در مراکش پیدا شده بود که در حراجی مکزیک برای بازسازی هزاران مدرسه تخریب شده در زلزله های آمریکای لاتین در سپتامبر گذشته فروخته شد

– یک ماهی به وزن 405 کیلوگرم که در حراجی توکیو 323 هزار دلار فروخته شد.
فراهنگ** 1453** 1055

انتهای پیام /*


فرهنگي


حراجي


عتيقه جات