گردشگری و توریسم

ایجاد جاذبه گردشگری در بافت قدیم باعث ماندگاری جمعیت می شود

به گزارش ایرنا سعید نمکی روز پنجشنبه در بازدید از بافت فرسوده و نهاد توسعه محله خیرآباد (خانه محله) بیرجند افزود: اگر بتوانیم جاذبه توریستی را در این محلات افزایش داده و مردم از موهبتی به نام توریست برخوردار شوند حتما در این محلات ماندگار می شوند.
وی گفت: اگر بتوانیم برای این محلات خودروهای برقی برای انجام خدماتی از جمله اطفای حریق، جابه جایی مریض و سایر خدمات مانند فرودگاه ها تهیه کنیم از اضطراب و نگرانی شهروندان کم کرده ایم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: تلاش کنید با اجرای پروژه های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی در این محلات زمینه ماندگاری مردم در بافت های قدیم فراهم و جمعیت موجود را حفظ کنید.
وی با بیان اینکه هر قدر کار دامنه محور شود جمعیت نیز پایدار می شود عنوان کرد: برخی شهرستان های کشور در این زمینه تجربه خوبی دارند که می توان از تجربیات آنها برای توسعه بافت قدیم و فرسوده شهر بهره مند شد.
مسئول شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی هم گفت: تلاش داریم این محیط را به کتابخانه ای به صورت یک پروژه تخصصی در زمینه بازآفرینی محله تبدیل کنیم تا آرشیوی برای تمامی دانشجویان و علاقمندان حوزه بازآفرینی فراهم شود.
محمود کمیلی دوست افزود: همچنین در فضای مجاور یک منزل متعلق به شرکت بازآفرینی شهری وجود دارد که ما به عنوان نهاد توسعه محله خیرآباد این دو فضا را به همدیگر مرتبط کرده و فعالیت هایی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، تقویت بنیه اقتصادی و سایر برای جامعه هدف انجام می دهیم.
وی ادامه داد: همه گروه هایی که در محله خیرآباد بیرجند ساکن هستند در تمامی سنین زیر پوشش قرار گرفته و در طرح های مختلف با یکدیگر مشارکت داریم.
مسئول شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از معضلات بزرگی که در این محدوده 47 هکتاری وجود دارد اینکه اکنون یکهزار و 400 نفر در منطقه سکونت دارند (29 نفر در هکتار) که نشان می دهد محله تخلیه شده و عمده مردم مهاجرت کرده اند و با کمک مردم تلاش داریم معضلات و مشکلات این محدوده را شناسایی کنیم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور چهارشنبه شب در سفر به خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
سعید نمکی در بدو ورود پس از ادای احترام به مقام دو شهید گمنام در دانشگاه صنعتی بیرجند از پروژه های در دست اقدام این دانشگاه بازدید کرد و سپس با حضور وی عملیات اجرایی سوله مدیریت بحران این دانشگاه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با زیربنای یکهزار و 400 مترمربع آغاز شد.
وی امروز (پنجشنبه) از طرح های دانشگاه بیرجند، بهزیستی، زندان مرکزی بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و بافت تاریخی شهر بیرجند بازدید کرد.
شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی از برنامه های سفر وی به این استان است.
7557*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


خانه محله


بافت قديم


برنامه و بودجه