گردشگری و توریسم

نمایشگاه پژوهش مکتوب باستان شناسی میرک سمنان گشایش یافت

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان سمنان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش قومس شناسی در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش این استان به خبرنگاران، گفت: نمایشگاه پژوهش مکتوب دست ساخته های حاصل از کاوش های باستان شناسی محوطه تاریخی میرک سمنان، همزمان با برگزاری همایش قومس شناسی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری کومش این استان افتتاح شد.
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ادامه داد: در برگزاری این نمایشگاه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان همکاری داشته است.
وی افزود: در این نمایشگاه ٩٠ قطعه آثار سنگی مربوط به ٦٠ هزار سال پیش و پژوهش های مکتوب مربوط به این دست ساخته ها در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان سمنان ادامه داد: پوسترهایی از چکیده مقالات ارائه شده توسط نویسندگان و پژوهشگران در همایش قومس شناسی نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.
چهارمین همایش قومس شناسی در دو نوبت صبح و عصر امروز در حال برگزاری است.
در نشست عصر از ساعت 14 و 30 دقیقه ١٠ مقاله با موضوع های مختلف توسط پژوهشگران ارایه می شود، سخنرانی حامد وحدتی نسب باستان شناس و ارائه گزارش از حفاری تپه های میرک سمنان نیز از دیگر برنامه های این همایش در نوبت عصر است.
در آیین اختتامیه از مقالات برتر و برگزیدگان این همایش تجلیل و از کتاب فتوگرافی ایالت قومس نیز رونمایی خواهد شد.
7342م/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


فرهنگ و ارشاد


نمايشگاه باستان شناسي


قومس شناسي