گردشگری و توریسم

جشنواره زمستانی سرعین برگزار می شود

به گزارش ایرنا ، حسن حسن پور روز چهارشنبه در نشستی با مسئولان میراث فرهنگی استان افزود: امسال این جشنواره به همت تشکل های بخش خصوصی و با همکاری دستگاه های ذیربط برگزار می شود.
او با بیان اینکه در این جشنواره با برگزاری مراسم شاد فرهنگی در مدت 2 هفته ، برنامه های متنوع تفریحی و ورزشی به صورت ملی و کشوری در شهرستان سرعین برگزار می شود ، تشریح کرد: افزایش جذب گردشگر در فصل زمستان، ارتقای درصد اقامت مسافران ، رونق اقتصادی و فعال سازی امکانات گردشگری، افزایش و رونق تورهای ورودی، ترغیب مسافرت های آخر هفته به سرعین و زمینه سازی برای جذب توریسم خارجی در استان از جمله مهم ترین اهداف این جشنواره است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: خارج کردن سرعین از جاذبه های تک بعدی و چند بعدی کردن جاذبه های گردشگری ، هدف اصلی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان است.
ناصر محمودی افزود: باید در این زمینه از تمامی ظرفیت های شهرستان سرعین برای جذب گردشگران استفاده کنیم.
او تشریح کرد: ارتباط شهر سرعین با سایر مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری از جمله اهدافی است که امیدواریم با برنامه ریزی منسجم به آن دست پیدا کنیم.
وی گفت: یکی دیگر از اهداف ما برای جذب سرمایه گذار در این حوزه ، افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهر است.
محمودی افزود: بیشتر طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری در این شهرستان در راستای خارج کردن گردشگری شهرستان سرعین از حالت تک فصلی است که در راستای سیاست های زمستان بیدار است.
او گفت: ارائه پروژه های خلاقانه و متفاوت و همچنین تعریف و برنامه ریزی المان ها و معماری خاص برای حوزه های مورد مطالعه از جمله دیگر اولویت ها در شهرستان سرعین است.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
7116/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


سرعین


فرماندار


گردشگری