گردشگری و توریسم

گردشگری نیر توسعه می یابد

ابراهیم امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه گذاری در این حوزه می تواند این صنعت را به عنوان منبع اصلی اقتصاد شهرستان تبدیل کند.
او صنعت گردشگری را صنعت پاک و بی‌ آلاینده دانست که می تواند در رونق اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشد.
وی گفت: صنعت گردشگری ارزش افزوده و اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد و امروز همه نقاط دنیا که زمینه‌ هایی برای گردشگری دارند، ناگریزند برای جذب گردشگر و توریست برنامه‌ ریزی کنند.
امامی تنها راه نجات شهرستان نیر را توسعه صنعت گردشگری و طی کردن مسیر منتهی به جذب توریست دانست و افزود: آبگرم های معدنی و بولاغلار به عنوان مهم ترین پتانسیل گردشگری شهرستان نیاز به خلاقیت برای اجرای طرح های گردشگری روز دنیا دارد.
سرپرست فرمانداری نیر افزود: شهرستان نیر در زمینه توسعه صنعت گردشگری به شمار می رود که نیازمند توجه ویژه است.
او با بیان اینکه تاکنون از پتانسیل های نیر در بخش های مختلف بویژه حوزه گردشگری به طور مطلوب بهره برداری نشده ، گفت: ظرفیت های گردشگری نیر تاکنون مغفول مانده و در جهت توسعه پایدار این شهرستان استفاده مطلوب نشده است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری طی 15 سال اخیر در مورد مسائل اقتصادی، اظهار داشت: همه با هم باید برای توسعه اقتصادی شهرستان گام برداریم، بنابراین لازم است تمام مدیران اجرایی با کار کارشناسانه و حساب شده در محل کار خود حلال مشکلات مردم باشند تا از این طریق، شهرستان در مسیر توسعه قرار گیرد.
فرماندار نیر مهم‌ترین تهدید و عامل عدم توسعه‌ یافتگی این شهرستان در آینده را رشد منفی جمعیت ذکر کرد و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت مردم شهرستان نیر، باید مشکل بیکاری را در این منطقه حل کرد و در بخش های گردشگری، کشاورزی، صنعت، میراث فرهنگی، معادن و چند مورد دیگر که پتانسیل های شهرستان هستند، سرمایه گذاری و آنها را بالفعل کرد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7116/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نير


فرماندار