گردشگری و توریسم

توافقنامه لغو روادید بین ایران و گرجستان تداوم می یابد

به گزارش ایرنا ، سفارت ایران در تفلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که این توافق در جریان سفر هیات کنسولی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «علی اصغر محمدی» مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه و ملاقات با «الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزارت خارجه گرجستان، بدست آمد.
طرفین در این ملاقات در مورد روابط کنسولی و تحولات اخیر بحث و تبادل نظر کردند و بر اهمیت مناسبات دوستانه و تداوم توافقنامه موجود در خصوص لغو روادید بین دو کشور تاکید کردند.
مقامات دو کشور ایران و گرجستان همچنین برای پیشبرد مناسبات کنسولی در محورهای ذیل توافق کردند:
– بمنظور جلوگیری از برداشت نادرست مفاد توافقنامه لغو رژیم روادید و هرگونه سوء تفاهم ناشی از آن، طرفین نسبت به آماده سازی و انتشار اطلاعات و توصیه های سفر اقدام خواهند کرد.
– اقدامات لازم برای ساماندهی مفاد توافقنامه لغو رژیم روادید و اجرای موثر آن ادامه خواهد یافت.
– چهارمین کمسیون مشترک کنسولی دو کشور در بهمن ماه 1397 مصادف با فوریه 2019 برگزار خواهد شد.
– در راستای صیانت و حمایت از روابط دو کشور و حقوق شهروندان و همچنین مقابله با انواع جرائم و تخلفات، همکاری های نزدیک پلیسی دو کشور در سطوح مختلف مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش ایرنا ، با وجود اینکه شهروندان ایرانی برای سفر به گرجستان نیازی به اخذ روادید ندارند ، اما در چند ماه اخیر شماری از ایرانیان بدون دلیل از ورود به گرجستان منع شده اند .
وزارت کشور گرجستان به تازگی اعلام کرد که محدودیت ورود به این کشور فقط شامل ایرانیان نبوده و این کشور در ماه نوامبر مانع ورود یک هزار و 151 شهروند خارجی از جمله 434 نفر ایرانی به این کشور شده است .
برگرداندن شهروندان ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی گرجستان ، اعتراض وزارت خارجه کشورمان را به دنبال داشت .
نشست امروز مقامات دو کشور برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده در زمینه ورود شهروندان ایرانی به گرجستان تشکیل شده است.
گرجستان و ایران در ماه می سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کردند . در سال 2011 میلادی میان دو کشور رژیم بدون روادید به کار گرفته شد .
دولت گرجستان در سال 2013 میلادی تصمیم به توقف موقت رژیم بدون روادید با ایران گرفت که موجب انتقاد شدید نیروهای مخالف دولت و جامعه این کشور شد و بر اثر آن دولت گرجستان در سال 2016 میلادی در تصمیم خود تجدید نظر کرد و رژیم بدون روادید میان دو کشور از سر گرفته شد .
خاورم ** 337** 1579

انتهای پیام /*


سیاسی


گرجستان


سفر هیات کنسولی ایران