گردشگری و توریسم

گردشگر اندونزیایی ،آسیایی ها را به دیدن از ایران فراخواند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا آملیا گردشگر اندونزیایی که تاکنون به شش کشور سفر کرده است ، در وبلاگش نوشت : تعطیلات ویژه سال نو میلادی فرصت مناسبی برای حضور گردشگران جنوب شرق آسیا در ایران است و اگر این سفر با کمی خوش شانسی با ریزش برف نیز در این کشور همراه باشد، خاطرات به یادماندنی را برای گردشگران این منطقه که تقریبا در زندگی خود برف را تجربه نکرده اند، رقم خواهد زد.
وی تصریح کرد: پس از دو سفر به ایران می توانم بگویم تنها خاطرات خوب از ایران به یاد دارم.
نوشتار این گردشگر اندونزیایی سرشار از قدرشناسی نسبت به محبت و مهمان نوازی مردم تهران و سایر شهرهای ایران از آنها است.
آملیا با انتشار خاطرات دو سفرش به ایران با فاصله 6 سال تحت عنوان ‘ 24 ساعت درتهران’ نوشت: هنگامی که برای باردوم به همراه همسرم وارد ایران شدم، بازهم از این سفر به شعفی رسیدم که کمتر گردشگرخارجی هنگام ورود به یک کشور دیگر با آن عجین می شود.
وی افزود: مردم تغییر می کنند. همه جوامع نیز تغییر می کنند و ایران نیز از این موضوع استثناء نیست. اما رفتارهای ویژه ایرانی ها مانند مهمان نوازی نیز در سفر دومم تغییر نکرده بود. ایرانی ها هنوز به همان اندازه مهمان نواز بودندکه درسفر اولم آن را دریافتم.
این زن اندونزیایی دربخشی از خاطراتش در مورد ایران نوشته است: با وجود حضور گردشگران خارجی زیادی در تهران اما شاهد بودم که مردم مشتاق در مورد گردشگران خارجی کنجکاو و راغب به گفت وگو با آنها بودند و اگر کمک یا راهنمایی می خواستی پاسخی بی دریغ دریافت می کردی.
وی که در ایام سفرش درایران غذاهای ایرانی را به غذاهای خارجی ترجیح داده ، استفاده از این غذاها را یک تجربه ماندگار توصیف کرده و درعین حال گفته است درسفر دوم میهمان یک زوج ایرانی با غذاهای دلپذیر بودیم ، اما این خصلت ‘غریب تعارف’ ta’arof ایرانی ها گردشگران خارجی را گیج می کند.
وی در بخش دیگری از از دلنوشته هایش از سفردومش به ایران ازکاخ گلستان، بازار سنتی تهران، میدان آزادی ، خانه هنرمندان در پارک ایرانشهر تهران با معماری های برجسته و تاریخی به عنوان نقاط دیدنی به یاد ماندنی و قابل توجه برای گردشگران خارجی یاد کرده است.
وی در وبلاگ خود عکس های متعددی از مراکز گردشگری و تاریخی تهران ،غذاهای متنوع و خوش طعم و عطر ایرانی و برخی آثارسنتی و کهن منتشر کرده که با استقبال خوانندگان این وبلاگ نیز روبه رو شده است.
آساق **1599 **1663**

انتهای پیام /*


فرهنگي


مالزي ايران


گردشگري


سال نو ميلادي