اماکن دیدنی ایران

بارش برف و باران در کشور از پنج‌شنبه

روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز می‌شود، ‌روز جمعه این سامانه سواحل خزر، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را نیز دربرمی‌گیرد.

خبرآنلاین: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز در برخی نقاط شمال شرق کشور در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، برخی مناطق استان‌های گلستان و مازندران‌ بارش پراکنده باران ادامه دارد.

روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود،‌ همچنین وزش باد جنوبی سبب افزایش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل خزر می‌شود.

روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب کشور آغاز خواهد شد.

‌روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس‌ روز پنج شنبه 1397/10/06 ‌بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب لرستان و غرب خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه 1397/10/07 بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان‌، کرمانشاه، گیلان، مازندران،گلستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، شمال غرب بوشهر، جنوب غرب اصفهان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز و همدان پیش‌بینی می‌شود.

‌روز جمعه در استان‌های‌ خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، همچنین از بعدازظهر پنجشنبه ‌در مسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب‌، غرب تا جنوب غرب کشور و از روز جمعه تا روز شنبه علاوه بر مناطق فوق در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان‌، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود .

از بعد ازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه با جنوبی شدن جریان باد در سواحل خلیج فارس دریا در استان‌های بوشهر و خوزستان مواج است.

آسمان تهران فردا صاف و تدریج همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۵ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز یکم دی ماه سال جاری 91.4 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش درسال گذشته در این بازه زمانی 28.4 میلیمتر بود. بنابراین بارش سال جاری 221.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 61.1 میلیمتر بود، بارش سال جاری 49.6 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سیزدهم سال زراعی متعلق به منطقه جوانرود در استان کرمانشاه به میزان 83.1 میلیمتر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان 29.1 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی 6.2 درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.