گردشگری و توریسم

تسهیلات گردشگری قم متناسب با موقعیت این استان نیست

حمید یزدانی روز سه شنبه در حاشیه نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با مدیران بانک ها، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: میراث فرهنگی قم در سال جاری به صورت داوطلبانه حدود 2 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات را از بانک های عامل این استان درخواست کرده است.
وی با تاکید بر اینکه قم استحقاق دریافت تسهیلاتی به مراتب بیش از این مبلغ را دارد، گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان به علت نداشتن سند شش دانگ در تامین وثیقه مورد نیاز دچار مشکل هستند و این موضوع باعث به تعویق افتادن دریافت این تسهیلات شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی قم بیان داشت: در حال حاضر به دلیل وجود مسائلی بین بانک ها و دستگاه های اجرایی روند اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی بویژه در بخش گردشگری با کندی پیش می رود.
یزدانی در عین حال وضعیت جذب تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری قم را در مقایسه با کل کشور بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی قم در جذب اعتبارات رونق تولید از بقیه استان های کشور جلوتر است.
وی اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر 910 میلیارد ریال طرح گردشگری برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده و تحقق این امر مستلزم مساعدت بانک ها و آسان گرفتن ضوابط و مقررات از سوی آنها می باشد.
یزدانی خاطرنشان کرد: طی 2 ماه گذشته تعدادی طرح گردشگری به ارزش 520 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و حدود هشت طرح نیز برای دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به بهره برداری خواهد رسید‌.
قم دارای 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 12 هزار تخت است.
7403 / 1175

انتهای پیام /*


فرهنگي


تسهيلات


گردشگري


استان قم