گردشگری و توریسم

راه های ارتباطی سرعین بهسازی می شود

به گزارش ایرنا ، حسن حسن پور روز دوشنبه در نشستی با سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: 50 درصد از جاده سرعین به آلوراس بهسازی شده و برای اتمام این پروژه پیمانکارانی در نظر گرفته شده که از بهار آینده مابقی پروژه را اجرا کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه راهدارخانه آلوارس در حال احداث است، اظهار داشت: امسال تلاش می شود جاده پیست اسکی الوارس به علت بارش برف مسدود نماند و تجهیزات زمستانی در این راه بسیج خواهد شد.
وی با بیان اینکه جاده ارجستان حادثه خیزترین جاده سرعین شده گفت: جاده اردبیل – ارجستان تبدیل به محور گردشگری دوم برای شهر توریستی سرعین شده ولی مشخصه راه مطمئن را ندارد.
او افزود: این راه ارتباطی که با روستاهای گردشگری در ارتباط است باید از تعریف جاده روستایی خارج و به مسیری امن برای مسافران تبدیل شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: برنامه‌ ویژه ‌ای برای اجرایی کردن سیاست‌ های زمستان بیدار داریم تا با انجام آن اقتصاد روستاها در این استان تقویت شود.
صغری فرشی با اشاره به اینکه قابلیت ‌های روستاهای استان در جذب گردشگر قابل توجه است، افزود: بسیاری از این قابلیت ‌ها جاذبه‌ های زمستانی است که باید در سطح ملی و منطقه ‌ای معرفی شوند.
وی گفت: این برنامه ‌ها با مشارکت بخشداران و دهیاران و جامعه محلی در فرصت زمستان به اجرا در خواهد آمد.
سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سرعین هم گفت: جشنواره زمستانی امسال با رویکرد متفاوت برگزار می شود.
سید مصطفی سید محسنی افزود: برنامه های زمستان بیدار از هفتم دی آغاز شده و جشنواره زمستانی سرعین نیز به صورت ویژه برای سوم ، دهم و هفدهم اسفند ماه امسال برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: فرمانداری هزینه جشنواره را حدود سه میلیارد ریال برآورد کرده که یک میلیارد ریال از طریق استانداری، یک میلیارد ریال از طریق شهرداری و یک میلیارد ریال نیز از طریق اصناف تامین خواهد شد.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
این پیست در 30 کیلومتری شهر سرعین و در دامنه کوه سبلان واقع شده که به بالابر و تله سیژ مجهز است.
7116/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


سرعين


فرماندار


آلوارس