گردشگری و توریسم

150 هنرمند صنایع دستی استان مرکزی بیمه شدند

« قاسم کاظمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمه هنرمندان صنایع دستی طرح کشوری است که بهمن ماه ۱۳۸۹ کلید زده شد و تا شهریور۹۳ ادامه داشت و از سال۹۳ تا کنون به دلایلی متوقف بود و امسال روند اجرایی آن از سر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: برابر تفاهم نامه ای که بین صندوق بازنشستگان روستایی و عشایر با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شده، هنرمندان صنایع دستی می توانند مشمول خدمات بیمه شوند.
وی اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی که دارای کارت مهارت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند می توانند با مراجعه به این اداره کل و دریافت معرفی نامه به صندوق بازنشستگان روستایی و عشایر استان مراجعه کنند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت:هنرمندان صنایع دستی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند از خدمات بیمه صندوق بازنشستگان روستایی و عشایر بهره مند شوند.
کاظمی، با تاکید بر اینکه رونق و شکوفایی صنایع دستی در سایه حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی محقق می شود، افزود: اهمیت صنایع دستی در بخش صادرات غیرنفتی و اشتغال زایی، نقش موثری در رونق صادرات و توسعه پایدار دارد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، مهمترین هدف این تفاهم نامه را حمایت از هنرمندان صنایع دستی در بخش های مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی هنرمندان دانست و گفت: براساس این تعهد، 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت می کنند.
هشت هزار هنرمند صنایع دستی در استان مرکزی وجود دارد که 2 هزار نفر از خدمات بیمه بهره مند هستند.
از 295 رشته صنایع دستی فعال کشور 110 رشته در استان مرکزی دایر است.
6991/6013/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بيمه هنرمندان


استان مركزي