گردشگری و توریسم

140 پروژه مرمتی میراث در آذربایجان شرقی در حال اجراست

مرتضی آبدار روز شنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و در جمع اعضای شورای اسلامی و پژوهشگران حوزه مرمت و باستان شناسی استان، با تاکید بر لزوم اعمال یافته ‌های علمی پژوهشگران در روند مرمت ابنیه های تاریخی، افزود: پیوست علمی و تحقیقاتی لازمه اجرای درست و منطقی طرح های مرمتی است.
وی ادامه داد: در این راستا تمام توان علمی و اجرایی اداره کل را به کار گرفته ایم تا در سال کاری جاری وجهه متمایزی به میراث فاخر فرهنگی استان ببخشیم.
آبدار اظهار داشت: پژوهش موجب رشد و توسعه در تمام حوزه‌های علمی و اجرایی می ‌شود و به همین منظور میراث فرهنگی بخش پژوهش خود را همواره تقویت و بر مشارکت کمیته پژوهش در اجرای پروژه های مرمتی و کاوش های باستانی تاکید دارد.
وی با بیان اینکه با انجام پژوهش های علمی و بررسی دقیق مستندات تاریخی، روند حفاظت و صیانت از ابنیه تاریخی استان تسهیل خواهد یافت، اظهار داشت: با توجه به اینکه انجمن های مردم نهاد و سایر نهادهای تخصصی حوزه میراث فرهنگی همواره خواستار نظارت مستمر میراث فرهنگی بر حفاظت از ابنیه تاریخی آذربایجان هستند، میراث فرهنگی براساس رسالت های خود بر آن است پژوهش‌های علمی خود را در فرایند مرمت و کاوش با همکاری متخصصین تشکل‌‌های مردم‌نهاد توسعه بخشد.
آبدار با تاکید بر لزوم پیوند موثر دانش و تجربه متخصصان و فعالان حوزه مرمت، گفت: در انجام پروژه های مرمتی باید بین دانش پژوهشگران و تجربه استادکاران پیوندی کارآمد ایجاد شود تا مراحل مرمت و بازسازی ابنیه های تاریخی محوری تخصصی به خود بگیرند تا با استفاده از روش استادشاگردی شاهد انتقال تجربه استادکاران به فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی باشیم.
آبدار افزود: میراث فرهنگی استان با مشارکت شورای راهبردی پایگاه جهانی بازار تبریز و همچنین شورای فنی میراث فرهنگی استان، با بهره مندی از دانش افراد متخصص و همچنین پیشکسوتان حوزه مرمت در مراحل مرمتی ابنیه های تاریخی، موضع پژوهش محور را اتخاذ خواهد کرد.
3038/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث


مرمت


پروژه