گردشگری و توریسم

600 هزار بنای تاریخی در کشور وجود دارد

به گزارش ایرنا پرهام جانفشان چهارشنبه شب در آیین افتتاح نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: مرمت و احیای این بناها با توجه به اعتبارات محدود عمرانی دولت در یک بازه زمانی امکان پذیر نیست باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.
وی افزود: احیا و تبدیل یک بنای تاریخی به مجموعه ای فرهنگی متناسب با کارکرد های خود، دست کم برای 30 نفر اشتغالزایی داشته و اثر بخشی زیادی هم در توسعه گردشگری دارد.
مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور با بیان اینکه استان خراسان شمالی در میان استان های مختلف کشور به لحاظ غنای فرهنگی، مطرح است اظهار داشت: این خطه ظرفیت های خوبی در بهره برداری از بناهای تاریخی دارد.
جانفشان افزود: غنای فرهنگی و همدلی و همراهی مردم خراسان شمالی در پاسداشت فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی سبب شد تا در این استان نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران برگزار شود.
وی گفت: این آثار در اجلاس بین المللی شهرداران کشورهای آسیایی به نمایش گذاشته شد و مورد تقدیر و توجه مقامات و مردم کشور های مختلف قرار گرفت.
وی گفت: در تلاش هستیم تا با معرفی آثار و بناهای دارای جاذبه به مردم دیگر کشور ها، آنها را از راه هنر و عکاسی با فرهنگ غنی ایران آشنا کنیم و توریسم فرهنگی را با برپایی این نمایشگاه ها گسترش دهیم.
جانفشان اظهار داشت: در خراسان شمالی با توجه به ظرفیت هایی که دارد، فضا برای استفاده از بخش خصوصی در مرمت بناها مهیا است و تحقق این امر به اشتغالزایی منطقه نیز کمک می کند.
3007/ 6042

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بناهای تاریخی


خراسان شمالی