گردشگری و توریسم

حفظ میراث فرهنگی و معیشت مردم محلی در هم تنیده است

به گزارش ایرنا، سجاد عزیزی پنجشنبه در نشستی با عنوان مشارکت مسئولان و جوامع محلی در جهت حفظ آثار تاریخی در محل مجموعه میراث جهانی پاسارگاد افزود: این دو مقوله هیچ منافاتی با هم ندارند و با توجه به آنها می توان توسعه گردشگری و تقویت حفاظت از میراث فرهنگی را شاهد بود.
محمد نصیری حقیقت رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد نیز در این نشست گفت: حراست از آثار تاریخی یکی از مهمترین اصول زندگی در جوامع بشری محسوب می شود و محدود به زمان و مکان خاصی نیست و ماموریتی همگانی است.
در ادامه این نشست، فرهاد زارع کارشناس بخش باستان شناسی پایگاه میراث جهانی پاسارگاد به ارائه گزارشی کوتاه از پیشینه تاریخی و فرهنگی منطقه و بررسی آسیب ها و چالش های موجود در محوطه های تاریخی پرداختند.
در این نشست که با حضور شماری از اعضای شوراهای اسلامی، فرمانده پاسگاه انتظامی بخش، دهیاران، فرماندهان سپاه حوزه مقاومت و سپاه عشایر و معتمدان محلی برگزار گردید، درباره تقویت مشارکت های مردمی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و جلوگیری از حفاری های غیرمجاز تبادل نظر شد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع است.
این شهرستان از دو بخش مرکزی و پاسارگاد تشکیل شده است.
این شهرستان آثار تاریخی پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش و … که سال 1383 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است را در خود جای داده است.
ف ح/ 9873/ 2027

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


پاسارگاد


گردشگري