گردشگری و توریسم

ملایری ها یلدا را در کنار هم جشن می گیرند

ابراهیم جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ویژه برنامه «شب یلدا» امشب/چهارشنبه/ با حضور گروه هنرمندان همدانی و در راستای احیای مراسم های آیینی، سنتی و اجتماعی شب یلدا در ملایر برگزار می شود.
وی افزود: به همین مناسبت و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه ای با حضور گروه هنری و کمدی «لیمو ترش» و «عمو حمید» در مجتمع بزرگ المالس ملایر برگزار می شود.
جلیلی با بیان اینکه برای ششمین سال متوالی ویژه برنامه شب یلدا در ملایر برگزار می شود افزود: تمام تلاش ما بر این است تا شهروندان ملایری بتوانند یک شب شاد و پرنشاط را در کنار خانواده خود باشند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: در این آیین برنامه های شاد و متنوع، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی همراه با میوه، شیرینی، آجیل و تنقلات اجرا می شود.
جلیلی بیان کرد: این برنامه با همکاری بخش خصوصی، دفتر مسافرتی بهزاد ملایر و چاپ ترنج در مجتمع بزرگ الماس یک شب را میزبان شهروندان ملایری است.
وی گفت: شب یلدا یکی از آیین ها و آداب و رسوم فرهنگ کهن ایرانیان است که از سال های دور در ملایر نیز برگزار می شود.
جلیلی تاکید کرد: در این راستا میراث فرهنگی این شهرستان هر سال با همکاری بخش خصوصی با برپایی ویژه برنامه های شاد و متنوع شب یلدا، در تلاش برای احیای این سنت کهن است.
شب یلدا یکی از کهن ترین جشن های ایرانیان است که همزمان با آخرین شب فصل پاییز و طولانی ترین شب سال است.
7528/2087

انتهای پیام /*


فرهنگي


شب يلدا


برپايي جشن


ميراث فرهنگي