گردشگری و توریسم

ویژه برنامه «یلدای مهربانی» در پایتخت اجرا می شود

به گزارش ارسالی روز چهارشنبه روابط عمومی این معاونت به ایرنا، ولی الله شجاع پوریان اظهارداشت: «یلدا در کنار محرومان» در قالب متل گویی (نوعی شعرخوانی و داستان خوانی)، پرده خوانی و نقاشی شاهنامه ای، خاطره گویی و یادی از گذشته ها (یلدا در تهران قدیم)، فال گرفتن و حافظ خوانی از برنامه های ویژه شهرداری تهران در شب یلدا است.
وی، تک نوازی و گروه نوازی سازهای ایرانی، اجرای موسیقی مقامی، سنتی و فولکور، چیستان گویی و مسابقه اطلاعات عمومی، شعرخوانی و مشاعره، پذیرایی و اهدای بسته شب یلدا را از دیگر برنامه های شهرداری تهران عنوان کرد.
معاون شهردار تهران افزود: اجراهای هنری در شهر با موضوع شب یلدا در قالب نواختن قطعات موسیقی سنتی همراه با حمل نمادهای شب یلدا در حداقل هفت نقطه پر تردد شهر به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران صورت می گیرد.
شجاع پوریان گفت: در مراکز بهاران، مراکز نگهداری از بی سرپرستان، گرمخانه ها و آسایشگاه های سالمندان نیز برنامه های متنوعی به مناسبت شب یلدا اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه «یلدا در محلات» اظهارداشت: بر این اساس معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه به برگزاری جشن های یلدا در سطح منطقه توسط کانون ها، موسسات، تشکل های مردم نهاد و دانشجویی کمک می کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: شب یلدا از جشن های اصیل ایرانی است و بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تاکید اسلام هم بوده و شهرداری تهران نیز با رویکرد خانواده محوری نگاه ویژه ای به شب یلدا و پاسداشت آن دارد.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


شهرداري تهران


شب يلدا


يلداي مهرباني