گردشگری و توریسم

افتتاح تالار مرکزی رشت، بزرگترین پروژه فرهنگی فجر 97 است

به گزارش ایرنا لادن حیدری روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران افزود: تالار مرکزی رشت مراحل نهایی را طی می کند و پس از تایید نهادهای نظارتی در فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: موضوع تجهیز این پروژه هیچ ربطی به تحریم نداشته و تغییراتی که در پروژه پیش آمده، با انطباق مقررات و استانداردهایی که در احداث بنا وجود دارد، انجام شده و در همه مراحل، تغییرات با نظر کارشناسی مشاوران صورت گرفته است.
پروژه تالار مرکزی رشت که عملیات احداث آن از سال 86 آغاز شده، به اتمام رسیده و علت تاخیر آن، ارائه کار با کیفیت ذکر شده است.
ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال 1386 آغاز شد. در این پروژه که از پروژه های ملی استان است و با نظارت دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست، عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن آن نقش بسزایی داشته است.
تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ٥٤٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر و سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال تکمیل است.
مساحت فضاهای فرهنگی – هنری گیلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
1881/2007

انتهای پیام /*


فرهنگی


وزارت ارشاد


فجر 97


گیلان