گردشگری و توریسم

هفت اثر تاریخی سربیشه مرمت شد

هاشم اتفاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت مسجد گنجی شهر سربیشه، مرمت حمام قدیمی چهکندوک، مسجد جامع روستای پخت، مرمت بافت قدیم روستای ماخونیک در 2 فاز، مدرسه طالقانی سربیشه، مسجد چهارده معصوم شهر سربیشه و خانه کیهان شهر مود از جمله آثار مرمتی است.
وی بیان کرد: امسال در 2 فاز مختلف مرمت بافت قدیم ماخونیک با اعتبار 100 میلیون تومان انجام شده و جداره سازی، تعویض درهای منازل، اصلاح ناودان ها، بام سازی و تعمیر خانه های قدیمی از جمله اقدامات مرمتی در این بافت بوده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: امسال مستندسازی و تهیه طرح جامع احیای بافت قدیم ماخونیک با اعتبار 50 میلیون تومان انجام شده است.
وی عنوان کرد: مدرسه طالقانی شهر سربیشه برای تبدیل به خانه صنایع دستی در سال جاری مرمت شد که تعدادی زیادی از هنرمندان شهرستان در این خانه برای تولید و فروش صنایع دستی مستقر خواهند شد.
اتفاقی افزود: مرمت شبستان مسجد گنجی شهر سربیشه از دیگر پروژه های شاخص مرمتی شهرستان است که آواربرداری کف، اجرای کف مجدد، اجرای تاسیستان الکترونیکی و میکانیکی و اجرای سیستم گرمایشی با اعتبار 40 میلیون تومان با مشارکت هیات امنای این مسجد انجام شد.
از بناهای تاریخی و شاخص سربیشه می توان به مسجد جامع پخت، باغ و عمارت مود، روستای چنشت، غاز چنشت، غار چهل چاه و روستای ماخونیک اشاره کرد که با ویژگی های خاص خود همواره مورد توجه گردشگران است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


آثار تاريخي


مرمت